Wednesday, May 14, 2008

Akhirnya aku curang terhadap suamiku; Isteri diperkosa orang lain; berbomoh; Dirogol tukang rumah dan Tini janda muda

Comments

Akhirnya aku curang terhadap suamiku; Isteri diperkosa orang lain; berbomoh; Dirogol tukang rumah dan Tini janda muda.

DOWNLOAD video.

download lagi aksi panas budak sekolah.
download awek comel buat hal lagi
download awek comel kantoi cium mulut dengan pakwe
download Aksi pramugara terlampau
download awek kena rogol oleh kawan baik
download awek melayu tak serik buat sex.
download awek sekolah kena ramas buah dada

Saturday, May 10, 2008

Azharina & Datuk S Bercerai.

1 comments


Perkahwinan antara artis tanahair, Azharina dan Datuk S akhirnya berakhir. jinjang pelamin yang dibina suatu ketika dahulu tidak dapat bertahan lama. Setelah banyak cakap-cakap orang yang samada mengutuk, memberi kata semangat dan sebagainya, tetapi apa yang berlaku tetap akan berlaku.

Berikut keratan akhbar yang mengesahkan berita ini.

KUALA LUMPUR - "Kami sudah bercerai.''

Demikian pengakuan penyanyi yang terkenal dengan lagu Elergi Sepi, Azharina Azhar mengenai status terkini dirinya.

Menurut beliau, perkahwinannya dengan Datuk Sukri Mohamed, 50, sudah berakhir sejak tiga bulan lalu.

"Memang kami sudah bercerai. Saya yang minta cerai dan Februari lalu suami telah menceraikan saya dengan talak satu,'' katanya.

Azharina berkahwin dengan bekas Ahli Parlimen Machang serta pemilik syarikat guaman berasal dari Kota Bharu itu semenjak dua tahun lalu dan belum dikurniakan cahaya mata.

Ditanya punca perceraian, Azharina sekadar menjelaskan ia dibuat demi kebaikan kedua-dua belah pihak.

"Saya masih mencintai Sukri. Bahkan hubungan kami selepas bercerai tetap baik.

"Dia sendiri memberitahu sedih dengan penceraian ini. Saya juga berharap kami kekal sebagai kawan baik sampai bila-bila,'' katanya.

Mengenali suaminya sejak berusia 17 tahun, Azharina sebelum ini pernah mencetuskan kontroversi apabila merahsiakan status dirinya sehinggalah gambar perkahwinan mereka tersebar luas di internet.

Penyanyi berusia 23 tahun itu hanya mengakui bahawa beliau telah berkahwin pada awal 2008.

"Saya tahu ramai yang seronok dengan perceraian kami. Apa pun saya reda dengan suratan takdir bahawa jodoh kami sampai di sini saja,'' katanya.


How to Find an Invisible User on Yahoo! Messenger @ Meebo

3 comments

Kalau hendak tahu samada seseorang itu ada atau tiada dalam senarai buddy, senang sahaja. ini kerana ada juga sesetengah orang yang suka 'invisible' semasa mereka 'online'.
terdapat 2 laman web yang dapat mengesan samada 'mereka' ini online atau offline.



ataupun, anda juga boleh menggunakan web,


tiada lagi rahsia siapa yang online tapi menyamar sebagai offline..:)

Thursday, May 08, 2008

Boleh Baca Ke..?...

Comments

Kita tengok siapa yang boleh baca artikel ini. rasanya ramai yang boleh baca, sebab aku pun boleh baca. menarik dan menakjubkan..☺☺

fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe out of 100 can. i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt!

Ciri-Ciri Lelaki Idaman Wanita

Comments

Betul juga rasanya maklumat ni. tapi masalahnya berapa ramai lelaki yang seperti ini sekarang. Hope banyak lagi la...☺☺☺

Lelaki tulen. Tahu hakikat yang dia dijadikan sebagai lelaki dan dari itu bersifat sebagai lelaki dan tidak bertingkah laku hingga terkeluar dari kategori lelaki

Lelaki yang berharga. Lelaki yang tidak cemburu buta kerana lelaki yang cemburu itu lemah dan cemburu itu melambangkan bahawa dirinya tidak berharga.

Lelaki yang teguh jiwa.
Tidak mudah mengalirkan air mata. Bila lelaki menangis, maka harga dirinya hilang kerana air mata adalah perhiasan hati wanita.

Lelaki yang sederhana. Tidak meninggi diri dan tidak pula terlalu merendah diri.

Lelaki yang cantik. Wanita menganggap kecantikan lelaki berada pada perangainya dan kebersihan hatinya.

Lelaki yang punya pendirian.
Lelaki yang berpegang teguh pada kata-katanya dan menunaikan janji bila berjanji.

Lelaki yang kemas bersih.
Menjaga kebersihan serta berdandan tetapi tidak secara berlebihan. Pakaiannya kemas dan tidak nampak canggung.

Lelaki yang cerdik.
Cepat faham apa yang dikehendaki oleh wanita tanpa perlu disebutkan.

Lelaki yang cekap. Segera memberikan kepada wanita apa yang dihajati tanpa perlu diminta terlebih dahulu.

Lelaki yang bijak. Tidak suka bercerita tentang kelebihan atau ketampanan dirinya.

Lelaki yang tabah. Tidak mudah hilang akal bila menghadapi masalah dan tidak bingung atau kalut bila menghadapi suasana menekan, kesuntukan masa, atau cemas.

Lelaki yang berwawasan. Tidak melakukan sesuatu tanpa merancang. Objketif dan cekal dalam mengejar cita-citanya. Masa digunakan untuk perkara yang produktif.

Lelaki yang baik. Tidak suka hidup berfoya. Taat kepada suruhan agama. Tidak berjudi, berzina atau minum arak.

Lelaki yang sopan. Tahu menghormati orang tua serta pandai mengambil hati.

Lelaki yang mengasihi. Walaupun mungkin dia tidak menyatakan kasihnya pada wanita itu. Suatu masa, wanita berharap lelaki ini akan meluahkan perasaan kasihnya itu.

Lelaki yang ceria. Boleh berjenaka dan berkongsi cerita. Tidak selalu sugul dan berkerut-kerut dahinya

kredit:syok.org

Pengetahuan Am Yang Tak Berapa Am Sangat

Comments

1. Kondominium tidak ada kena mengena dengan kondom. Tetapi di kondominium kita boleh dapat banyak kondom terpakai.

2. Aurat dan urat adalah dua benda yang berbeza. Namun begitu, apabila melihat perempuan yang mendedahkan aurat, urat lelaki akan krem di sesetengah kawasan.

3. Kuih tat enak di makan. Tapi apabila kita makan lapan keping kuih tat, kita mungkin dituduh mencarut. Kalau tak percaya,cuba kira satu tat, dua tat, tiga tat, sampai lapan.

4. Laksamana adalah jawatan besar di dalam kesultanan Melayu Melaka. 'Laksa kedah' pula adalah contoh jawapan kalau orang tanya kita 'laksa mana ni?'

5. Barbeque adalah makanan yang enak. Namun begitu 'babi queue' haram dimakan oleh orang Islam.

6. Sesetangah orang memanggil cili sebagai cabai. Tapi kalau mulut nak kena cabai, cuba la cakap 'cibai' kat depan orang tua-tua.

7. Membuat tahu sumbat sungguh meletihkan. Lebih letih lagi kalau orang lain hanya tahu nak sumbat je tahu sumbat dalam mulut.

8. Si Bosia dan Bojan dipandang hina oleh masyarakat. Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.

9. Bermain bola keranjang memang meletihkan. Bermain di ranjang juga boleh meletihkan.

10. Allahyarham P.Ramlee tak pernah dapat Lesen P sebab baru diperkenalkan. Penyanyi pop yeh yeh L.Ramli mungkin pernah dapat lesen L. Tapi Allahyarham A.Ramlie tak pernah dapat lesen A sebab tak ada.

11. Ramai orang lelaki takut kalau-kalau mati pucuk. Tapi tak takut kalau-kalau mati esok.

kredit:syok.org

Mawi Masa Kerja Di Giant

Comments





Sebelum jadi artis sekarang ni rupanya mawi pernah juga bekerja di pasaraya Giant. Kira ok la tu dah ada pengalaman berhadapan dengan orang ramai...:)

Nasreen Ngasri @ Darling Kemalangan

1 comments


Siapa yang tidak kenal pelakon dan pengacara Nasreen Ngasri dikenali juga sebagai Darling. Pada 5/5/08, jam 7.50pagi merupakan detik yang tidak dapat dilupakan kerana beliau telah terlibat dalam kemalangan dengan sebuah lori. Kereta BMW yang digunakan juga dilaporkan remuk teruk. Lokasi kejadian adalah di KM247 Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Plaza Tol Senawang. Dalam kejadian, Nasreen dikatakan gagal mengawal kereta yang dipandu semasa hujan menyebabkan beliau melanggar belakang lori yang membawa pokok bunga. Akibat kemalangan itu, Nasreen cedera di kepala dan leher, ibunya Habibah Jaafar, 53, cedera di kaki dan muka manakala adiknya Norsuhada, 14, cedera di badan.







hmetro.com.my ( 6/5/08)

KUALA LUMPUR: “Walaupun dia (Darling) sendiri yang telefon, saya dapat agak keadaannya ketika itu tak stabil kerana dia merapu ketika bercakap,” kata Nasriah Ngasri, adik pelakon dan penerbit drama, Nasreen atau Darling yang terbabit dengan kemalangan di Kilometer 247 Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Plaza Tol Senawang, Negeri Sembilan, pagi semalam.

Menurut Nasriah, dia mengetahui lokasi kemalangan kerana terdengar Darling, 24, bertanya orang yang membantunya.

Dia yang lebih dikenali dengan panggilan Anne dihubungi Darling memaklumkan kemalangan itu turut menimpa ibu mereka, Habibah Jaafar, 53, dan adik bongsu, Nasshuhadah, 14, kira-kira jam 8 pagi.

“Sebaik mengetahui berita itu, saya bergegas ke Seremban. Ia mengejutkan kerana keluarga kami tidak pernah berhadapan situasi cemas.


“Darling, ibu dan adik bergegas balik ke Kuala Lumpur hari ini (semalam) kerana kami bercadang mengadakan jamuan kesyukuran sempena hari lahir suami saya, Abdul Wafi Hassan. Bagaimanapun, semua itu terpaksa dibatalkan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Dalam kemalangan jam 7.50 pagi itu, Darling yang berlakon lebih 300 drama bersama ibu dan adiknya dalam perjalanan pulang ke ibu negara dari Johor Bahru.

Kereta BMW dipandu pelakon berkenaan terlanggar belakang lori membawa pokok bunga menyebabkan bahagian depan remuk, manakala lori terbabit terbalik di tengah lebuh raya.

Darling cedera di kepala dan leher manakala ibunya lebam di muka dan kejang di kaki kanan manakala Nasshuhadah cedera di badan dan retak tulang pipi.

Ketiga-tiga mereka dikejarkan ke Hospital Tuanku Jaafar, (HTJ) Seremban, sebelum dipindahkan ke Hospital Tawakal di sini, untuk mendapatkan rawatan lanjut jam 3 petang semalam.

Ketika ditemui di Hospital Tawakal, Darling memberitahu, dia tidak mengantuk ketika memandu sebaliknya percaya kemalangan berikutan jalan licin kerana hujan.

“Kejadian itu amat mengejutkan. Saya mahu mengelakkan lori itu tetapi kereta hilang kawalan dan berpusing serta melanggar pembahagi jalan,” katanya yang bersama ibu dan adik ke Johor Bahru untuk menghadiri kenduri kahwin saudara mereka sejak Sabtu lalu.

Darling bersyukur kerana semuanya selamat tetapi dia risau keadaan ibunya.

Katanya, dalam kemalangan yang pertama dialaminya, dia masih sedar walaupun berlumuran darah manakala adiknya tersepit di tempat duduk belakang kereta.

“Kasihan melihat keadaan ibu dan adik ketika itu. Namun, saya masih sempat menghubungi semua ahli keluarga memaklumkan kami terbabit kemalangan.

“Apapun, mengantuk bukan punca kemalangan. Saya sedikitpun tidak mengantuk sepanjang memandu dari Johor Bahru bermula jam 6 pagi,” katanya yang turut mengalami gegaran otak.

Selain Anne, ahli keluarga Darling, termasuk bapanya, Ngasri Sain, Naslizah (kakak sulung), Nazeli dan Nasrizal berada di hospital.

Sementara itu, Pegawai Turus Trafik Negeri Sembilan, Asisten Superintendan Halil Hamzah, berkata pelakon itu dipercayai gagal mengawal kereta sebelum terbabas dan melanggar belakang sebuah lori yang sedang bergerak.

“Mangsa dipercayai gagal mengawal kenderaan akibat jalan licin selepas hujan. Akibat kejadian itu, bahagian depan BMW terbabit remuk manakala lori yang membawa pokok bunga terbalik di tengah lebuh raya,” katanya.

Pemandu lori terbabit, bagaimanapun tidak cedera.


UPDATE.

Darling syukur tidak lumpuh

KUALA LUMPUR - Kemalangan yang menimpa pelakon, Nasreen Ngasri atau lebih dikenali sebagai Darling, 25, kelmarin menyebabkan keretakan pada bahagian belakang kepalanya.

Bagaimanapun katanya, doktor mengesahkan beliau bernasib baik kerana keretakan itu tidak terkena pada tulang belakang yang boleh menyebabkannya lumpuh.

"Syukurlah ia tidak terkena pada tulang belakang, Tapi, saya dimestikan memakai penahan di leher selama dua hingga tiga bulan supaya keretakan itu tidak menjadi lebih serius," katanya yang mendapat tiga jahitan di kepalanya.

kosmo.com.my

Cermin 2 Arah →←

Comments

BAGAIMANA MENGENAL PASTI CERMIN 2 ARAH ?

Ketika kita masuk ke toilet awam, bilik mandi, bilik hotel, ruang ganti pakaian, dan lain-lain, seberapa besar anda yakin bahawa cermin yang tergantung di dinding dan kelihatannya seperti cermin biasa itu memang benar-benar cermin biasa, atau sebenarnya itu adalah cermin dua arah orang di belakang cermin boleh melihat anda, sementara anda tidak dapat melihat mereka).


Banyak tempat di mana orang memasang cermin 2 arah di dalam ruang ganti pakaian wanita, namun tidak menutup kemungkinan juga di ruang ganti lelaki.Adalah sangat sukar untuk mengenalpasti cermin 2 arah dengan hanya melihat permukaannya sahaja.


Saatnyalah kita untuk berhati-hati. Jadi, bagaimana kita dapat menentukan dengan pasti apakah cermin tersebut adalah cermin biasa atau cermin 2 arah?.

Kalau di bilik polis, iaitu di ruang soal siasat, sudah dapat dipastikan cerminnya 2 arah tapi untuk di Public Area do this thing:


LAKUKANLAH TEST SEDERHANA


1. TEST DENGAN KUKU JARI

Letakkan ujung kuku anda di atas permukaan cermin. Jika ada jarak (gap)antara kuku anda dan bayangan kuku anda di cermin,dapat dikatakan bahwa cermin itu adalah cermin biasa (selamat).

Tetapi, jika kuku anda terus menyentuh bayangan kuku anda di cermin, hati-hatilah, kerana benda itu adalah cermin 2 arah ! Kerana itu ingatlah selalu, setiap kali anda melihat cermin di tempat-tempat umum seperti disebutkan di atas, lakukanlah "TEST KUKU JARI". Tidak perlu membayar.


2. TEST DENGAN NAFAS.

Hembus nafas hampir dengan cermin, jika ada kesan nafas/haba di cermin , maka selamat, jika tidak besar kemungkinan Ianya cermin 2 arah.


3. BUNYI

Cuba ketuk cermin tersebut dengan jari slow2, kuat kang pecah plak , jika ianya tidak berbunyi atau bunyi perlahan,

Maknanya ia melekap didinding, jika berbunyi kuat pastinya ada ruang kosong/berongga dibelakang Cermin tersebut.


Mudah dilakukan, dan ini mungkin bisa menyelamatkan anda dari "PERKOSAAN VISUAL" !

Wednesday, May 07, 2008

Need For Speed Pro Street

Comments


requirement:

PC Processor TypeIntel® Pentium® 4 processor or equivalentPC Processor Speed2.8GHzPC Operating SystemWindows XP, Windows VistaPC System Memory512MB RAMPC Hard Drive Space7.6GBPC Video128MB DirectX-compliant video card with Pixel Shader 2.0 supportPC Sound CardDirectX-compatible sound cardPC Drive Type and SpeedDVD-ROM 8x

download now.

PART 1

PART 2

PART 3

PART 4

PART 5


PART 6


RAR password:www.ourpcgame.blogspot.com

kredit:ourpcgame.blogspot.com

Need For Speed Most Wanted

Comments



download now..




PART 4

RAR Password : www.ourpcgame.blogspot.com

kredit:ourpcgame.blogspot.com

Need For Speed High Stakes

Comments



DOWNLOAD

mirror.
DOWNLOAD

rar password: www.lonelygames.blogspot.com



kredit :www.ourpcgame.blogspot.com

Need For Speed: Underground 2

Comments




Need for Speed: Underground 2 (NFSU2) is a multiplatform racing video game published and developed by Electronic Arts. Released in 2004, it is the sequel to Need for Speed: Underground, and is part of the Need for Speed series, available on GameCube, PlayStation 2, Xbox, Nintendo DS, Game Boy Advance and Windows. It was developed by EA Black Box.

The game is based around tuning cars for street races, resuming the Need for Speed: Underground storyline. Need for Speed: Underground 2 provides several new features, such as a broader customization, new methods of selecting races, the "explore" mode (just driving around freely, similar to Grand Theft Auto, in a large city known as "Bayview", which heavily resembles Los Angeles) with a hint of San Francisco and Las Vegas locations like the Casinos and Red and White radio tower on the mountain.

Underground 2 also introduces several SUVs, which could be customized as extensively as other Underground 2 vehicles and used to race against other SUV racers. Brooke Burke is the voice of Rachel Teller, the person who guides you through the story.

download now.!! (rapidshare)

PART 1

PART 2

PART 3

PART 4

.

NEED FOR SPEED - Hot Pursuit 2 [Classic]

Comments



The HOTTEST Classic Game

Download here: (link rapidshare)


Anugerah Industri Muzik (AIM)

Comments



Faizal Tahir mengungguli Anugerah Industri Muzik ke-15 dengan merangkul empat anugerah utama. Anugerah yang digondol beliau adalah Album Terbaik, Album Rock Terbaik, Artis Terbaik Lelaki dan Persembahan Vokal Terbaik melalui album Aku.Muzik.Kamu. Penerbit yang terlibat dalam menghasilkan album itu ialah Ahmad Izham Omar, Faizal Tahir, Aubrey Suwito, Audi Mok dan Kunci Demak. Album tersebut dipilih dari empat album lain yang bertanding dalam kategori itu iaitu Hadiah Daripada Hati (Datuk Siti Nurhaliza), Melodi Ahlaan (Waheeda), Maulana (Rabbani) dan Eclecticism (Melissa Indot).

Sementara itu, Persembahan Vokal Terbaik Wanita pula menyaksikan penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza merampas kembali gelaran itu setelah tewas pada tahun lalu. Dengan kemenangan itu juga, Siti Nurhaliza berjaya mencipta sejarah apabila berjaya memenangi gelaran tersebut buat kali kesembilan sekali gus menghampakan empat calon lain iaitu Elyana (Jadi Diriku), Atilia (Sangkar), Dayang Nurfaizah (Dayang 2007) dan Karen Kong (Mulakan). Bukan itu sahaja, penyanyi tersohor itu juga memenangi Album Pop Terbaik menerusi album Hadiah Daripada Hati.

Acara anugerah muzik berprestij itu juga memilih lagu Izinku Pergi ciptaan Azlan Abu Hassan dan Sulu Sarawak yang dinyanyikan oleh Kaer Azami sebagai Lagu Terbaik dengan menewaskan empat buah lagu lain iaitu Menanti Pasti, Mahakarya Cinta, Itu Kamu dan Sekian Lama.

Album Terbaik
Aku.Muzik.Kamu – Faizal Tahir / Audi Mok, Kunci Demak, Aubrey Suwito, Ahmad Izham Omar & Faizal Tahir

Lagu Terbaik – Komposer / Penulis Lirik
Azlan Abu Hassan / Sulu Sarawak – Izinku Pergi (Kaer Azami)

Persembahan Vokal Terbaik di Dalam Album (Lelaki)
Faizal Tahir – Aku.Muzik.Kamu mengalahkan Alif Aziz, Hazami, Kaer Azami dan Sohaimi Mior Hassan.

Persembahan Vokal Terbaik di Dalam Album (Wanita)
Dato’ Siti Nurhaliza – Hadiah Daripada Hati mengalahkan Atilia, Dayang Nurfaizah, Elyana dan Karen Kong.

Artis Baru Terbaik
Faizal Tahir menewaskan Atilia, Estranged, Kaer Azami dan Karen Kong.

Artis Harapan
Suki menewaskan Dafi, Candy, Fiq dan Heliza.

Album Rock Terbaik – Artis / Produser
Aku.Muzik.Kamu – Faizal Tahir / Audi Mok, Kunci Demak, Aubrey Suwito, Ahmad Izham Omar & Faizal Tahir mengalahkan album Spider, Mpire, Niskala dan Jinbara.

Album Pop Terbaik –Artis / Produser
Hadiah Daripada Hati – Dato’ Siti Nurhaliza / Dato’ Siti Nurhaliza, Aubrey Suwito, Audi Mok, Azlan Abu Hassan, Greg Henderson, Jenny Chin & Sharon Paul menewaskan album Liza Hanim, Dayang Nurfaizah, Kaer Azami dan Farawahida.

Album Pop Etnik Terbaik – Artis / Produser
Melodi Ahlaan – Waheeda / Waheeda, Yasin Sulaiman, Cat Farish & Hafiz Hamidun

Album Nasyid Terbaik – Artis / Produser
Maulana – Rabbani / Rabbani, Azmi Manap & Yasin Sulaiman

Album Inggeris Tempatan Terbaik –Artis / Produser
Eclecticism – Melissa Indot / Melissa Indot & Marinna Indot (Executive), Mac Chew, Audi Mok & Sharon Paul

Album Cina Tempatan Terbaik – Artis / Produser
Here I Come – Andrew Tan / See Kwan Seng & Joshua Hing

Album India Terbaik Tempatan – Artis / Produser
Martin Zamigano Kanmani – Martin Zamigano / Martin Zamigano

Lagu Bahasa Melayu Terbaik Yang Disampaikan Oleh Artis Luar Negara – Artis
Terlalu Cinta – Rossa

Kulit Album Terbaik
Jenny Sun – After 8 (Liang)

Rakaman Album Terbaik – Jururakam
Nick Lee, JD Wong & Illegal – After 8 (Liang)

Video Muzik Terbaik
Sean Chan – Sangkar

Susunan Muzik Terbaik Di Dalam Lagu (Bahasa Malaysia) – Penggubah
Nai Kong – Cintamu (Dato’ Siti Nurhaliza)

Susunan Muzik Terbaik Di Dalam Lagu (Bukan Bahasa Malaysia) – Penggubah
Hafiz Hamidun – Last Breath (Hafiz Hamidun)

Anugerah Kembara
Pop Shuvit

Anugerah Wirana
Fauzi Marzuki

kredit:artismelayu.net

Anugerah Planet Muzik 2008

Comments



Malaysia mengatasi jiran-jiran serantau dari Indonesia dan Singapura untuk mengungguli banyak kemenangan. Artis Melayu yang mengharumkan nama Malaysia di APM 2008 ialah Faizal Tahir, Estranged, Farah Asyikin, Anuar Zain, Meet Uncle Hussain, dan Datuk Siti Nurhaliza. APM 2008 ditonton lebih 160 juta penduduk seluruh Asia Tenggara merentasi empat buah negara iaitu Singapura, Malaysia, Indonesia dan Brunei. Artis Malaysia membolot sepuluh anugerah menerusi kemenangan dua trofi oleh Faizal Tahir dan Estranged dan satu trofi untuk buat Siti Nurhaliza, Anuar Zain, Farah Asyikin dan Meet Uncle Hussain. Kumpulan Search pula diiktiraf untuk Anugerah Khas Planet Muzik manakala KRU untuk Anugerah Cipta Planet Muzik. Diva Siti Nurhaliza yang mempertahankan kekebalannya untuk Artis Wanita Paling Popular untuk lapan tahun berturut-turut. Krisdayanti dari Indonesia menerima Anugerah Artis Wanita Terbaik. Dia berjaya merampas anugerah tersebut dari Siti Nurhaliza yang menang pada tahun lepas.

Senarai penuh pemenang:

Anugerah Cipta Planet Muzik
KRU

Anugerah Khas Planet Muzik
Kumpulan Search

Artis Wanita Baru Terbaik
Farah Asyikin

Artis Lelaki Baru Terbaik
Faizal Tahir

Duo / Kumpulan Baru Terbaik
Meet Uncle Hussain

Lagu Paling Popular
Itu Kamu - Estranged

Duo / Kumpulan Paling Popular
Estranged

Artis Lelaki Paling Popular
Faizal Tahir

Artis Wanita Paling Popular
Datuk Siti Nurhaliza

Artis Lelaki Terbaik
Anuar Zain

Duo /Kumpulan Terbaik
Gigi

Lagu Terbaik
Nakal - GIGI

Artis Wanita Terbaik
Krisdayanti

Album Terbaik
Peace, Love & Respect - GIGI

Artis Singapura Paling Popular
Cradle

Lagu Singapura Paling Popular
Cradle

Artis Terbaik Singapura
Taufik Batisah

Album Terbaik Singapura
Ceritera Awan - Cradle


kredit:artismelayu.net

Perkahwinan Khai & Rosma.

Comments
















Penyanyi lagu 'Dambaan Pilu', Mohd Khairul Nizam Mohammad Wahi, 29, atau Khai dan pasangannya, Rosmayati Sidik, 23 atau Rosma kini sah menjadi suami isteri. Perkahwinan ini melengkapkan hubungan cinta lima tahun mereka. Mereka dinikahkan dengan mas kahwin RM100 oleh jurunikah Masjid Putra, Putrajaya setelah diwakilkan oleh bapa Rosma, Sidik Abu Bakar, tepat pukul 11.55 pagi selepas dua jam ditunangkan pada majlis yang sama. Jurunikah mereka ialah Haji Abdul Manaf Mat yang sebelum ini pernah menikahkan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. Majlis persandingan pasangan diadakan esoknya pada 27 April 2008 di Dewan Persidangan Putrajaya berkonsepkan moden kontemporari.

Khai datang membawa sembilan dulang hantaran bersama wang hantaran RM16,161.61 beserta sirih junjung, tas tangan jenama Guess, kasut, sejadah, telekung dan senaskhah al-Quran. Rosma pula membalas dengan sebelah dulang hantaran berupa kek, sirih junjung, minyak wangi, kasut dan tali pinggang, puding, sejadah, coklat dan senaskhah al-Quran. Kesemua hiasan hantaran ini adalah hasil kreatif sentuhan ibu pengurus mereka, Fizi.

Bercinta 5 tahun
Bibit-bibit percintaan pasangan itu mula terbit ketika mereka sama-sama menyertai rancangan realiti televisyen popular, Akademi Fantasia musim pertama pada tahun 2003.

Bertunang hanya 2 jam
Sebelum majlis akad nikah berlangsung di Masjid Besar, Putrajaya, upacara pertunangan diadakan terlebih dahulu iaitu bermula tepat jam 10 pagi di lokasi yang sama. Upacara ini dilaksanakan ibu Khai sendiri iaitu Sharifah Alwiyah Syed Abdul Kadir dengan menyarungkan cincin ke jari manis Rosma.

Rosma menjelaskan: “Kami terlalu sibuk dan tiada pilihan untuk memilih tarikh bertunang. Jadi, kami sepakat untuk memilih hari yang sama untuk bertunang. Sebenarnya, kami rancang berkahwin pada tahun lepas tetapi disebabkan komitmen terhadap kerjaya kami terpaksa tangguhkan seketika. Lagi pun, keluarga kami sudah memberitahu, jika betul-betul sudah bersedia barulah beritahu mereka. Apa yang jelas, kami sudah 5 tahun bercinta dan takkanlah kami mahu tangguh 5 tahun lagi. Sepatutnya, kami mahu bernikah beberapa hari selepas hari lahir saya iaitu 16 April lalu tapi tarikh itu tak sesuai. Kami memilih tempat ini disebabkan keluarga kami ada yang tidak pernah datang ke Putrajaya. Jadi inilah masanya kami membawa mereka ke sini. Tak sangka pula hampir 100 sanak-saudara hadir. Semuanya datang dari Johor Bahru, Terengganu dan Pahang."

Bulan Madu ditaja
Percutian bulan madu Khai dan Rosma ditaja oleh Aura Seri. Namun mereka belum terfikir tentang bila dan di mana mereka akan pergi.

Mahu empat orang anak
“Insya-Allah, jika ada rezeki, kami rancang mahu 4 orang anak. Kalau boleh 2 lelaki dan 2 perempuan,” kata Khai.

“Alhamdulillah semuanya selamat, mula-mula memang rasa berdebar tetapi bila sudah selesai akad nikah mula rasa lapang dan lega sangat. Walaupun boleh tarik nafas lega, tetapi ini merupakan permulaan untuk saya memikul tanggungjawab,” kata Khai lagi. Tambah Khai, selepas ini mereka akan menetap di kediaman Rosma di Seri Kembangan, Selangor untuk memudahkan perjalanan aktiviti seni di sekitar Kuala Lumpur.

Antara artis yang turut menyerikan majlis ialah Adi Fashla, Nurul dan Sahri. Info tentang majlis perkahwinan mereka didengar melalui radio rasmi perkahwinan mereka iaitu Xfresh FM.


Beware of Spyware

Comments

Now, what is this spyware? In technical terms, spyware is a computer software that people put into your computer with the purpose of to intercept or take control over your interaction with your computer.

Spyware is rapidly becoming the curse of the country. It was estimated that thousands of Malaysians are infected each day!

The software that is installed in your computer without your knowledge will secretly monitors your behavior (the way you use your computer). It can log (make a record) on your activities, such as, where you surf, what email you use, where you send your email. Scarry, right?

Spyware can also interfere your control of your computer by installing additional software, redirecting your web browser's activities or even diverting advertising revenue to a third party.

How to combat this spyware things?

Luckily, small industries came to a rescue by producing anti-spyware software. You should get one to. Install and run your anti-spyware program so that you can have a sleep with a clear mind that your computer is safe and sound.

A study in 2005 showed that 61% of surveyed user's computers had some form of spyware. As many as 92% of the surveyed users with spyware inside their computer reported that they did not know of its presence. By 2006, spyware has become one of the preeminent security threat to computers running Microsoft Windows operting systems. The Webroot Software, makers of Spy Sweeper estimated that nine out of ten computers connected to the internet are infected.

Adware
Adware refers to any software which displays advertisement with or without the users consent. This software are are advertising-supported software and not a spyware. They did not spying, but they just advertise. Spyware and adware exploits infected computers for commercial gains.

Unlike viruses or worms, spyware and adware did not usually self-replicate. It also did not wipe out your whole system.

What should you do?
Choose an anti-spyware program. However, choosing anti-spyware to get rid of the problems is fraught with its own difficulties as there are over 300 products available in the market (or online markets). Examples of anti-spyware programs are Lavasoft Ad-Aware SE Professional, Microsoft Windows AntiSpyware (beta), PC Tools Spyware Doctor 3.2, Spybot Search & Destroy 1.4, Spy Cleaner 8.4, Steganos AntiSpyware Generation 7, Sunbelt CounterSpy, Trend Micro AntiSpyware 3, and Webroot Spy Sweeper 4.


Tuesday, May 06, 2008

www.x-love.ru

Comments

dapatkan koleksi video² hangat 3gp melayu yang hot dan disini.
ekslusif untuk anda.
pastikan anda download sebanyak mungkin dahulu kemudian baru tengok.
sebab dibimbangi tidak boleh dibuka lagi jika disekat oleh pihak berkuasa

awek melayu kena rogol
Aksi seks tepi tangga
Minah rempit kantoi dalam bilik
Budak sekolah lari selepas beromen
Couple kantoi tepi stesen bas
Lagi awek kantoi dalam kereta
abang doggy style
Bos kantoi buat sex dalam pejabat
Lagi aksi dalam ladang sawit(terbaru)
Aksi budak sekolah yang tak serik
Kantoi cium mulut
Budak melayu buat hal lagi

7 Things You Must Do in an Interview

Comments

When you are looking to make the Big Leap -- the one that puts you closer to the power centers of a business or organization -- the interview process will likely be different from what you've experienced before. The more senior the person or people you're interviewing with, the more definite their ideas are likely to be about what they're looking for. They know that their own continued success depends on hiring the best people.

So how do you prove your readiness for the big leagues? By thinking like a big-league player. This interview will be different from others, but it will be your best chance to impress the decisionmakers, so there are some key points you want to be certain you get across. Here are tips to help you succeed:

Show You Get the "Big Picture"

Any number of interview candidates may possess specific subject-knowledge valuable to a business. But the candidate who goes beyond mere information and displays an ability to use it well is more likely to get the job. Senior executives and managers generally want people who pay attention to and understand the broader view.

Tip: Demonstrate you recognize patterns and understand their importance; that you know how to use and synthesize information.

Find Out What Keeps the Boss Up at Night

Do your homework so you understand not only the job or promotion for which you are applying, but also the job of the senior executive above it. Do you know to whom this person reports, and what the top issues are for your boss's boss?

Tip: Make that knowledge part of your interview conversation. Show an interest not only in the specifics of the job, but in the product and markets for that company. Ask broad questions: "What do you think the potential growth in the Indian market is?"

Look for Answers

Senior managers are looking for candidates who are creative thinkers focused on finding solutions. It is less important that you show you know the details of the problems the organization faces than that you're able to demonstrate readiness to look for options and find solutions.

Tip: Think about problems in the past you've identified and managed to solve. Show readiness to tackle the tough issues.

Show Some Guts

Chances are whoever you're interviewing with got where he is by showing some moxie, and you should too. Top people need and want folks around them who are not afraid to speak up and will confidently assert their ideas. It is the only way to be part of the process.

Tip: Be ready with an example of a time when you weren't afraid to go out on a limb and your actions helped bring about real change.

Show Your Softer Side, Too

Yes, you should speak up and assert your ideas. But there will be times when the folks at the top will want-- will even need -- for you to go along once a decision has been made, even if you don't agree with it.

Tip: Think about past experiences you can discuss to demonstrate you're comfortable with the challenges of a dynamic environment.

Listen

Just as you want to make it plain in an interview that you are not too timid to speak up, you want to make it clear you are not over-confident or intent on dominating the process. Demonstrate you are able to listen without being too eager to cut off dialog.

Tip: Ask questions that reflect the concerns of the questioner in a constructive way. For instance, if you are asked what you would do in a certain situation, resist the temptation to answer before you've asked some questions of your own.

Keep It Positive

If there's one thing senior managers have a universal distaste for, it's whining. Remember, every hiring manager wants to hire a team player who will bring positive energy and real initiative to the job. Be ready with examples of positive suggestions about problems or issues that you took initiative on in order to demonstrate your people skills.

Tip: Steer clear of any criticism of prior managers, even if invited to offer it.


Harga Minyak Terkini di Negara Besar Dunia

Comments

Kajian terbaru yang dibuat oleh AIRINC, Associates For International Research Inc. yang berpengkalan di Amerika antara Mac 17 hingga April 1, 2008 telah menunjukkan bahawa Malaysia adalah antara negara pengeluar minyak yang mempunyai harga minyak petrol domestik yang amat tinggi. Berdasarkan harga RM1.92 seliter dan 1 gelen bersamaan 4 liter, maka harga minyak petrol negara ialah USD2.40 segelen. Ini meletakkan negara kita di nombor melebihi 35 antara negara-negara yang paling murah harga minyak petrol domestic. Berikut adalah perbandingan harga-harga minyak petrol negara lain untuk perbandingan berdasarkan USD segelen:


1. Venezuela 12 cents
2. Iran 40 cents
3. Saudi Arabia 45 cents
4. Libya 50 cents
5. Swaziland 54 cents
6. Qatar 73 cents
7. Bahrain 81 cents
8. Egypt 89 cents
9. Kuwait 90 cents
10. Seychelles 98 cents
38. Malaysia $2.40
45. United States $3.45

tak tahu la kenapa boleh jadi macam ni.. pihak kerajaan dan sekutu lebih mengetahui..
Malaysia negara pengeksport, tapi mahal juga minyaknya.

Saturday, May 03, 2008

What is this thumbs.db file?

Comments

I'm sure everyone using Windows XP has seen a small file in some directories called thumbs.db. This file is a cache of the thumbnail pictures in a directory. It speeds up the showing of thumbnails when you are viewing a folder in Thumbnail view.



The only drawback of the thumbs.db file is that it takes up disk space. Although this space is very small in most cases, if you have a lot of thumbs.db files littering your hard drive you may be able to save some valuable space by removing them. Follow the steps below to turn off the creation of this file and delete the thumbs.db files that are on your hard drive.

To turn this feature off, do the following:

1) Open My Computer
2) Click on Tools
3) Click on Folder Options
4) Click on the View Tab
5) Place a check in the option "Do not cache thumbnails"
6) Click Ok
7) Close My Computer

Now follow the next steps to remove the thumbs.db files from your hard drive

1) Click on Start
2) Click on Search
3) Click on All Files and Folders
4) Type the following in the section called "all or part of the file name"
thumbs.db
5) In the Look in box, make sure Local Hard Drives is chosen
6) Click Search
7) A long list of thumbs.db files should appear, click on Edit, Select All
8) Click on File, and choose Delete
9) Close the Search Results window

Although this tip isn't for everyone, if you are low on disk space and dont use the Thumbnail view to show your files, this may save you some valuable disk space.

Task Manager Has Been Disabled, How to Fix It?

1 comments

Many times when working on a computer that has been infected with a virus, trojan, or piece of spyware I find myself with the Task Manager being disabled. Malware creators like to disable Task Manager so it makes solving the problem and removing the issue difficult.

If this happens you'll normally have to edit the Windows registry to fix the problem. A restriction has been placed on the user to not allow them to run Task Manager, this might be ok in an office environment where the IT department wants to control things, but in a home office this can cause major problems trying to fix a malware or virus issue.

Listed below you will find the many ways to reenable Task Manager along with an automatic method that works wonders.

To open the Task Manager, you normally would do one of the following:
  • Press CTRL-ALT-DEL on the keyboard
  • Press CTRL-SHIFT-ESC on the keyboard
  • Right-click on a blank area on the start bar and choose Task Manager
  • Click on Start, Run and type TASKMGR in the run box and press Enter
Sometimes instead of Task Manager opening you'll see the following screen. In these cases, you'll have to follow the methods below to re-enable access to the Task Manager.



First we'll begin with the various registry modification methods for correcting this problem.

Method 1 - Using the Group Policy Editor in Windows XP Professional
  1. Click Start, Run, type gpedit.msc and click OK.
  2. Under User Configuration, Click on the plus (+) next to Administrative Templates
  3. Click on the plus (+) next tSystem, then click on Ctrl+Alt+Delete Options
  4. Find Remove Task Manager in the right-hand pane and double click on it
  5. Choose the option "Not Configured" and click Ok.
  6. Close the Group Policy Window
Method 2: Change the Task Manager Option through the Run line
  1. Click on Start, Run and type the following command exactly and press Enter
REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f

Method 3: Change Task Manager through a Registry REG file
  1. Click on Start, Run, and type Notepad and press Enter
  2. Copy and paste the information between the dotted lines into Notepad and save it to your desktop as taskmanager.reg
------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"DisableTaskMgr"=dword:00000000
-------------------------------------

3. Double click on the taskmanager.reg file to enter the information into the Windows registry

Method 4: Delete the restriction in the registry manually
  1. Click on Start, Run, and type REGEDIT and press Enter
  2. Navigate to the following branch

    HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies\ System

  3. In the right pane, find and delete the value named DisableTaskMgr
  4. Close the registry editor

Banner X-Change

aizuddin.com

.

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Edited by Unwanted