Tuesday, July 29, 2008

Inilah Sebab Mengapa Isteri Terus Menjadi Mangsa.

Comments

Siapalah yang isteri yang menjadi mangsa kepada si suami yang menuruti arahan yang tertera pada pakaian yang baru dibeli..Bos syarikat yang keluarkan pakaian ni mesti lelaki..:)


Monday, July 28, 2008

Belajar Kawal Perasaan Dari Lelaki

16 comments

1) Lelaki tidak pernah rasa simpati pada diri mereka sendiri. Kalau mereka putus cinta, tidak pernah terbawa-bawa dan bila bertemu kawan, bertanyakan teman wanitanya,dengan selamba mereka jawab ''Oh, aku dengan dia dah putus.'' Kemudian mereka berlalu minum teh tarik. Berlainan pula dengan gadis. Mereka lebih banyak yang menjawab, ''Tolong, jangan tanya pasal mamat tu lagi!''

2) Lelaki melihat masalah utama ialah kehidupan mereka. Bagaimana nak teruskan kehidupan, nak cari kerja dan sebagainya biarpun hubungan cinta sudah putus. Gadis lebih memikirkan 'hubungan percintaan' mereka yang terputus, kenapa mesti jadi begitu!

3) Pada lelaki ada teman wanita, satu bonus. Gadis pula merasakan mesti ada teman lelaki, kalau tidak hidup tak lengkap.

4) Tanpa teman wanita, lelaki memikirkan tentang kerjaya, sukan, keluar dengan teman dan mendengar muzik.

5) Bila putus cinta, lelaki anggap gadis itu tidak sesuai untuknya dan dia tinggalkan gadis itu untuk cari gadis yang lain.

6) Lelaki tidak suka membincangkan isu peribada kerana tidak suka merosakkan emosi, hingga ada ungkapan , 'lelaki tidak suka mendengar dan wanita tidak tahu baca peta.'

7) Lelaki berani bersumpah yang mereka tidak kecewa ditinggalkan teman wanita, walhal mereka sebenarnya sedih dan terluka.

8) Lelaki tidak menangis macam budak kecil kerana mereka tidak pernah bersimpati pada perasaan.

9) Lelaki tidak menganggap putus cinta satu truma atau sejarah sebaliknya gadis merasakan ia truma dalam hidup mereka.

Rahsia Wanita & Lelaki (part II)

Comments

26. Kekuatan meramas tangan laki-laki dua kali lebih kuat daripada
wanita.

27. Kira-kira 48 % laki-laki mendengkur ketika tidur, hanya 22 %
pada wanita.

28. Wanita rata-rata 153 detik berada di toilet, laki-laki 113 detik.

29. Hubungan keluarga yang baik meninggikan kualiti hidup: 62 %
wanita, 49 % lelaki.

30. Satu berbanding empat, wanita dibanding laki-laki yang berbicara
gagap.

31. 30 % wanita secara sexual lebih aktif pada saat bulan purnama.

32. Lebih banyak wanita menggunakan cincin kawin.

33. Ketika terjadi ketidak-sesuaian/tidak bertegur-sapa antara sesama
jenis, laki-laki langsung menemui, wanita menjauhi.

34. Rata-rata laki-laki membaca lebih lama daripada wanita, tetapi
lebih banyak dua kali wanita yang membaca daripada laki-laki.

35. Lebih dari dua kali ganda wanita yang hidup sendiri dibanding
laki-laki setelah usia 65 tahun.

36. Memilih warna Merah atau Biru: Lelaki lebih banyak memilih merah,
wanita warna biru.

37. Semua rekod Olimpik untuk kecepatan berenang, lari, lompat
tinggi, lompat jauh dipegang atlet laki-laki.

38. Wanita lebih banyak menggunakan kataganti diri "Saya" dibanding
laki-laki.

39. Laki-laki lebih baik dalam membaca peta dan dalam keahlian ukur
ruang. Laki-laki cenderung lebih mudah melakukan dua pekerjaan (
abstrak dan logika ) pada waktu bersamaan.

40. Dalam 99 % pereputan tulang terjadi pada wanita setelah
menopause, setelah hormon estrogen menurun. Tetapi wanita lebih
sedikit mengalami pengerasan pembuluh darah, karena estrogen menjaga
pembuluh darah lebih lentur dan menolong mencegah naiknya
kholestrerol.

41. Penelitian di Amerika, wanita menggunakan waktu hampir dua kali
lebih banyak untuk berbelanja dibanding lelaki.

42. Perkawinan yang memuaskan lebih banyak terjadi pada lelaki dengan
usia lebih tua, dibanding pada wanita pada usia sama.

43. Lebih banyak wanita yang menyatakan dirinya sakit kronik daripada
lelaki.

44. Penelitan di Australia, tiga kali ganda laki-laki dibanding
wanita yang meninggal karena kanker paru-paru dan penyakit jantung.

45. Tetapi 2446 wanita berbanding 16 lelaki yang meninggal karena
kanser payudara pada tahun 1990.

46. Dalam status perkawinan, lelaki meningkatkan usia harapan hidup.
Tetapi bagi wanita pula, usia harapan hidup lebih tinggi jika hidup
sendiri.

47. Penelitian di Australia, pembunuhan dilakukan 86 % oleh laki-
laki, 95 % penghuni penjara adalah pria.

48. Penelitian di England, anak laki-laki lebih mudah
dibohongi /dipedaya daripada anak perempuan.

49. Wanita lebih berani, lebih dari 55 % wanita memeriksakan giginya
secara rutin dibanding 40 % pada lelaki.

50. Wanita secara umum yang lebih menentukan corak dan gaya pakaian
yang dipakai.

Rahsia Wanita & Lelaki (part I)

Comments


1. Rata-rata wanita tidur lebih lama 1 jam daripada lelaki pada
waktu malam.

2. Sperma laki-laki yang menentukan jenis kelamin bayi.

3. Bayi perempuan cenderung lebih cepat berjalan dan berbicara, bayi
laki-laki 2 bulan lebih lambat.

4. Lebih banyak kehamilan dan kelahiran dengan komplikasi saat
mengandung bayi laki-laki daripada bayi perempuan.

5. Wanita mempunyai sel darah 1 juta lebih sedikit daripada laki-
laki dan rata-rata berat otak laki-laki + 1,4 Kg, wanita kurang dari
itu.

6. Pergantian kelamin lebih banyak dilakukan lelaki.

7. Basikal laki-laki mempunyai setang/palang di tengah basikal.

8. Wanita sangat menimbang-nimbang masalah dan perubahan sehari-hari
( misal : penggunaan alat baru ).

9. Pada tulang punggung manusia, wanita lebih lebar dan besar,
mengikuti perkembangan tulang panggul untuk proses persalinan. Lebih
banyak timbunan lemak pada punggong, Laki-laki lebih banyak timbunan
lemak pada perut.

10. Wanita kurang mampu menahan dingin disebabkan permukaan kulit
yang lebih besar, sehingga lebih suka pada suhu ruang yang lebih
hangat.

11. Laki-laki lebih suka bicara langsung sesuai tujuannya, sementara
pembicaraan wanita terputus-putus dengan keraguan dan perasaan.
Disebabkan serabut penghubung antara belahan otak kanan ( intuisi )
dan kiri ( logika ) lebih sedikit pada wanita. Sehingga ekspresi
perasaan lebih mudah terjadi pada wanita.

12. Wanita lebih baik indra penciumannya disebabkan tingginya hormon
estrogen yang diketahui sebagai aktivator reseptor penciuman.

13. Wanita mempunyai 75 % lebih banyak kelenjar keringat/peluh (
yang menghasilkan bau badan ) daripada laki-laki.

14. Kemampuan indra lelaki untuk mengecap rasa masam, manis dan
masin lebih rendah pada wanita.

15. Hubungan yang rapat/intim diluar pernikahan, laki-laki dua kali
lebih banyak.

16. Lebih dari dua kali pada wanita cenderung homoseksual pada usia
45 tahun daripada laki-laki.

17. Pada saat usia tua wanita mengalami kerontokan rambut, pada usia
yang sama sebagian besar laki-laki mengalami kebotakan. Kebotakan
disebabkan produksi berlebihan dari hormon androgen ( hormon laki-
laki ).

18. Mata laki-laki rata-rata lebih besar daripada wanita, mata
wanita lebih banyak bahagian yang berwarna putih.

19. Lebih banyak wanita menggunakan kacamata dan lensa kontak,
antara usia 16 - 44 tahun.

20. Secara umum hidung laki-laki lebih besar daripada wanita.
Sedangkan wanita rata-rata mempunyai bibir lebih besar dibanding
laki-laki.

21. Rata-rata pendengaran laki-laki menurun sekitar usia 32, wanita
usia 37.

22. Lebih banyak wanita dapat bernyanyi tanpa suara sumbang
dibanding laki-laki. Pita suara laki-laki lebih panjang dan saluran
napasnya 30 % lebih besar.

23. Bagi Lelaki, jika berkomunikasi dengan sesama jenis saling
berjauhan dengan ada ruang antara diantara mereka dan bereaksi
negatif jika seseorang masuk di antara ruang jarak pembicaraan. Laki-
laki lebih mudah tertekan pada kerumunan yang membatasi ruang
geraknya.

24. Berpapasan dengan wanita pada jalanan ramai, laki-laki
menghadapkan tubuhnya menghadap wanita yang dilewatinya. Wanita
cenderung membalikkan badan, sering secara tidak sadar menempatkan
tangan di depan badannya untuk melindungi dada.

25. Wanita memproduk dua juta sel telur selama hidupnya mulai usia 4
bulan ketika masih dikandung, laki-laki terus memproduksi sperma
hingga usia tua.

Thursday, July 24, 2008

2008 Antivirus Ranking

Comments

Ranking antivirus terbaru telah dikeluarkan.
so siapa-siapa yang ada install antivirus pada pc boleh la tengok dimana kedudukan antivirus anda..:)

klik gambar

Beckham Kantoi Skodeng..

3 comments

Itu la, dah namanya lelaki apakan daya...
rezeki dah depan mata, tengok je la...
tapi lepas tu kan susah nak pujuk bini..
macam mana tak tengok, dah depan mata mantap-mantap..:)






Tuesday, July 22, 2008

Puteri Sarah (Aduh Saleha) n Bf

2 comments

Tidak tahu la di luar sana ramai atau tidak yang kenal dengan puteri sarah ini. Tapi kalau mawi rasanya semuanya kenal. So untuk memperkenalkan siapa empunya diri, dia inilah yang melakonkan watak saleha yang akan bergandingan dengan mawi dalam Aduh Saleha.

Watak Saleha yang dibawa penuh dengan kesopanan dan lemah lembut. Itu lakonan..
kehidupan sebenar, INILAH YANG SEBENARNYA...

Kalau dah namanya artis, tidak kira la berlakon baik ke, jahat ke, hidup artis penuh dengan lakonan dan penipuan semata-mata. Mereka-mereka inilah yang merosakkan nama artis-artis yang lain. HIDUP ARTIS MALAYSIA....!!!

p/s:lepas ni nak tunggu gambarsiapa pula yang tersebar..hahaha






Final Fantasy Wallpaper Collection

Comments

klik untuk besarkan










Sunday, July 20, 2008

Final Fantasy Advent Wallpaper Collection

1 comments

klik untuk besarkan gambar













Friday, July 18, 2008

How to Remove Windows Genuine Advantage Notifications

6 comments




Jika anda mengalami masalah seperti gambar di atas, Windows Genuine Advantage Notifications. terdapat beberapa cara yang boleh dilakukan untuk membuang peringatan tersebut.

1. Click "Start", "Run", then type-in "System32". Click "Ok".


2.In "System32", go to "Tools" > "Folder options" > click on the tab, "View" > Uncheck "Hide extensions for known file types".

3.Check to make sure the window that comes up has a full screen of various files. The files are in alphabetical order, which makes it easier to locate the specific file.

4. Find "WgaLogon.dll" and rename it "WgaLogon.dll.bak".


5.Create an empty copy of WgaLogon.dll:

  • Right click on a blank space in System32 and select "New" > "Text Document".
  • Leave the text document empty and label it "WgaLogon.dll". Press Enter (on your keyboard).
  • You may get a warning from the above step that says, "If you change a file name extension, the file may become unusable. Are you sure you want to change it?". Click "Yes" on this warning.
6.Be ready to complete the next two steps quickly! Find "WgaTray.exe" in "System32" and delete it. You will then have 10 seconds to find "WgaTray.exe" in the Task Manager (the next step).


7. Immediately open Task Manager. You can do this by pressing the Ctrl, Shift, and Esc keys simultaneously, pressing the Ctrl, Alt, and Delete keys simultaneously, or right clicking the Taskbar and selecting "Task Manager". Click on the process tab and click end process when "WgaTray.exe" is selected. Note: If you take longer, do NOT panic! All that will happen is that "WgaTray.exe" will keep reapearing in the processes list (i.e. you won't be able to delete it as required). To remove the notifications after this, return to system32. You will find two files:"WgaLogon.dll.bak" (the one you renamed) and an Application Extension (0KB) called "WgaLogon.dll". Delete the Application Extension, rename "WgaLogon.dll.bak" to "WgaLogon.dll" and repeat the steps from the fifth one onwards (at a greater speed!!).

Gaara Wallpaper Collection II

2 comments













Banner X-Change

aizuddin.com

.

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Edited by Unwanted