Tuesday, August 26, 2008

Keputusan Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh

Comments

Sah, Anwar Ibrahim menang di Permatang Pauh seterusnya menepati ramalan untuk memenangi pilihan raya kecil Permatang Pauh.
Keputusan yang memang sudah dijangka kerana kawasan tersebut merupakan kubu kuat bagi PKR. Keputusan tersebut diumumkan secara rasmi pada pukul 10:35pm, 26/08/2008.

Berikut merupakan keputusan penuh pilihan raya kecil Permatang Pauh


KEPUTUSAN - PULAU PINANG P44:PERMATANG PAUH:PP:58,459
1.Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR) 31,195 undi.
2.Hanafi Mamat (AKIM) 92 undi.
3.Datuk Arif Shah Omar Shah (BN)15,524 undi.
Jumlah mengundi/Votes cast 38,144
Peratus/Percentage 65.25 peratus
Undi rosak/Spoilt votes 447 undi
Majoriti/Majority 15,671 undi.
Penyandang/Incumbent:Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail(PKR)
Undi diperolehi/Votes Polled:2008:30,348
Majoriti/Majority:13,398



Berdasarkan keputusan yang diperoleh jelas menunjukkan jurang yang sangat besar antara BN dan PKR. Kedua-dua parti ini perlu menghormati keputusan yang diterima dengan hati terbuka.
Apa yang diharapkan adalah semoga selepas ini apa yang akan berlaku memacu ke arah sebuah negara yang gemilang.

p/s: Selepas ini semakin hangat politik negara kita.:)

Pengakuan Ramlang Porigi

Comments

Jika dalam post sebelum ini dinyatakan siapakah Ramlang bin Porigi, kali ini isu sama yang sangat hangat diperkatakan. Pengakuan daripada empunya badan berkenaan apa yang berlaku pada hari tersebut (pengakuan sumpah saiful bukhari).

Lebih 'menghangatkan' keadaan apabila sebelum ini ustz yang dianggap pro kerajaan ,muncul di Permatang Pauh dan memberi ceramah untuk kempen pihak PKR. Maka sekali lagi berlakulah bidas membidas antara pihak yang bertelagah.(paham-paham je la).

Daripada apa yang telah dijelaskan oleh beliau, beliau hanyalah disuruh datang untuk mendengar sahaja dan beliau tidak mengetahui siapakah yang mengatur, menulis teks ucapan sumpah tersebut. dan apa yang dapat dipastikan daripada pengakuan tersebut, jelas sebenarnya beliau sendiri tidak bersetuju dengan sumpah tersebut.

Apakah ini merupakah salah satu lagi konspirasi politik yang tidak menjadi.? Apakah keadaan sekarang ini menunjukkan politik semakin meresap kedalam bidang keagamaan.?.Siapakah dalang sebenarnya disebalik semua ini.?

Apapun sekalung tahniah diucapkan kepada Ustz Ramlang bin Porigi kerana pendedahan dan pengakuan tersebut. Biarlah rakyat jelas apa yang telah berlaku sekarang memandangkan keadaan politik nagara kita yang semakin nazak.


DOWNLOAD NOW



p/s : jika dahulu satu pihak panas dengan Ramlang porigi, tapi kini pihak lain pula yang panas dengan pengakuan ustz ini.

Sunday, August 24, 2008

Siapakah Ramlang bin Porigi.?

Comments

Siapakah sebenarnya Ramlang bin Porigi.? Kenapakah tetiba sahaja namanya begitu hangat dikalangan mereka yang terlibat dengan dunia tanpa batasan ini(internet).? Begitu cepat namanya tersebar di blog-blog dan juga forum-forum.

Bagi yang tinggal di kampung atau tidak mendapat kemudahan internet taupun mereka yang berinternet tapi tidak ambil kisah sangat pasal semua ini., mungkin mereka tidak mengetahui sangat siapakah sebenarnya Ramlang bin Porigi ini.?

Untuk merungkai sedikit sebanyak perihal Ramlang bin Porigi ini,

- Beliau merupakan imam yang dinyatakan di media masa sebagai imam yang terlibat semasa upacara angkat sumpah oleh Saiful.(tidak kenal Saiful? ala, yang terlibat dengan Anwar pasal kes liwat tu)

-Nama beliau tidak dinyatakan didalam media masa dan juga media cetak.( Kalau tidak silap tv3 hanya menyatakan disaksikan oleh seorang imam, tetapi tidak dinyatakan namanya dan wajahnya)

-Beliau merupakan ahli pemuda UMNO cawangan Seri Macang.

-Termasuk dalam senarai pengundi berdaftar dalam data SPR bagi parlimen Permatang Pauh

-Mempunyai akaun friendster: http://profiles.friendster.com/43341251
So, sekarang ini apa.? Ketika ramai yang mempertikaikan segalanya pasal apa yang berlaku sekarang ini. terpikir juga aku bagaimanakah perasaan Ramlang binPogiri ini. Tetiba sahaja menjadi begitu glamour.:)_. Entah la, aku nak komen banyak2 pun , aku bukanlah tahu segalanya. Takut nanti aku dituduh memfitnah pula.:). Cuma apa yang aku ingin lakukan adalah untuk berkongsi apa yang aku tahu kepada mereka yang tidak tahu dan ingin mengetahui..:).

fikir-fikirkanlah..:)

Thursday, August 21, 2008

Teori Kewujudan Bigfoot.

Comments

‘Bangkai’ Bigfoot rupanya hanya kostum getah.

Itu merupakan salah satu tajuk dalam kosmo. Kebanyakan orang menggelarkan makhluk ini sebagai bigfoot. Di barat pula lebih dikenali sebagai sasquatch. Secara peribadinya, aku merasakan sebenarnya bigfoot ini tidak lah wujud. Tetapi hanya digembar-gemburkan oleh pihak yang tertentu untuk menghangatkan lagi topik berkenaan bigfoot ini.

Ini kerana, terdapat beberapa teori yang aku sendiri rasa cukup kuat untuk menyatakan bahawa bigfoot sebenarnya tidak wujud.

1. Jikalau benar makhluk ini wujud, kenapa sampai sekarang masih tidak dapat bukti yang jelas lagi nyata seperti pernahkah makhluk ini dilihat dengan mata kasar.?

2. Kenapa sampai sekarang masih belum dijumpai mayat atau bangkai atau sisa bulu dan tulang bigfoot, ini kerana jika makhluk@binatang lain yang hampir pupus pun dapat dijumpai, inikan pula bigfoot yang bersaiz besar.

3. Kenapa dari dulu hingga sekarang, apabila sesuatu bukti itu ditunjukan kepada umum(seperti yang baru berlaku). dan setelah disiasat semua bukti yang dikemukakan adalah tipu dan rekaan semata-mata.

4.Jika Eropah terlalu besar untuk mencari bigfoot, ingatkah lagi dakwaan bahawa bigfoot juga wujud di negeri Johor. Apakah perkembangannya sekarang.? Tidak ada apa...Semua itu hanyalah sia-sia.

5.Setelah berpuluh-puluh tahun usaha dan penat lelah ditabur untuk mencari bigfoot, tetapi yang jelas,dalam berpuluh-puluh tahun itu tidak pernah dijumpai walau seekor bigfoot secara nyata.

6.Kecanggihan teknologi sekarang ini memburukkan lagi keadaan. bukan kerana usaha mencari bigfoot, tetapi usaha untuk melakukan penipuan kepada umum bahawa bigfoot itu wujud. macam real kan, tapi semua itu hanyalah rekaan semata-mata

Wednesday, August 20, 2008

One Buck Shot feat Sasi The Don - That Day

Comments

Tidak tahu la kenapa semenjak kebelakangan ini hobi aku adalah men'upload' dan men'download 'video..:)..mungkin aku rasa menarik untuk di'pos'kan kat sini kot..:).

One Buck Shot feat Sasi The Don - That Day

file type:flv
file size:47.88MB

DOWNLOAD NOW


Eli Mattson - Walking in Memphis - America's Got Talent 2008.

Comments

Antara peserta yang mempunyai vokal yang hebat semasa menyertai America's Got Talent 2008.
Aku suka suaranya...ha3.

file type:flv
file size:3.09MB
DOWNLOAD NOW


Tahukah Anda.? Inflasi Di Zimbabwe

Comments

Inilah kos biaya mimimum untuk makan tengah hari yang harus dikeluarkan oleh seorang rakyat Zimbabwe yang merupakan penduduk termiskin di dunia.
Ya, wang pecahan 500 juta dollar Zimbabwe yang baru saja dicetak pada Mei 2008 ini hanya bernilai sekitar 2 dollar amerika atau hanya cukup untuk sekali makan saja.


Zimbabwe ketika ini pemegang rekod inflasi terbesar di dunia iaitu 2,200,000 % (2.2 juta persen!), parahnya, harga-harga melambung begitu cepat dengan hanya dalam beberapa minit sahaja, jadi tak heran jika peniaga2 di zimbabwe begitu sibuk mengganti label harga barangan mereka hampir setiap minit!
Pada tanggal 20 Julai 2008 ini bank Zimbabwe juga telah mengeluarkan pecahan wang sebesar 100 Juta Dollar! yang merupakan rekod pecahan wang dengan nominal terbesar di dunia....!!!

harga2 barang di pasar zimbabwe,
Wang yg diperlukan untuk makan sekeluarga di kedai makan dan sebotol bir

aku kaya, aku kaya (mungkin itu yang terlintas di pikiran anda.?)
duit pun ditimbang.? dah malas nak kira setiap keping.
kemana tu cik abang oi, x takut kena rompak ke..
p/s: bersyukurlah dengan apa yang kita ada

Web Rasmi Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh (PKR)

Comments

Rasanya semua orang sudah tahu dan rasa kehangatan pilihan raya kecil Permatang Pauh.
berikut adalah web rasmi untuk pilihan raya kecil yang bakal berlangsung 26 Ogos 2008.
Kita tengok la siapa yang menang nanti..:)

www.permatangpauh.com


anwar

Typing Master Pro 7.0

1 comments

Software yang sangat bagus kepada sesiapa yang baru belajar menaip, ataupun hendak meningkatkan lagi keupayaan menaip.
Dengan software ini juga dapat dipastikan berapa kecekapan dan ketepatan seseorang itu menaip.

software and patch
DOWNLOAD NOW

keygen:
DOWNLOAD NOW







Tuesday, August 19, 2008

Batman Wallpaper Collection III

Comments

koleksi terakhir wallpaper batman:the dark knight..:)

klik untuk saiz sebenar








Penari Terhebat

Comments

Kelembutan badan yang mencapai tahap maksimum..:)


DOWNLOAD NOW


Kisah Anak, Ayah dan Siput Babi

Comments

Suatu petang yang aman lagi damai..
disebuah perkampungan pesawah...
kelihatan seorang anak begitu curiga dengan apa yang dijumpainya..
lantas bertanya kepada ayahnya.

ANAK: Pak..ni aper..??
AYAH: Ooo..tu siput babi nak..
ANAK: Siput aper..?
AYAH: Siput babi nak..
ANAK: Siput aper..?
AYAH: Siput babi...
ANAK: Siput aper..?
AYAH: Siput la BABI..!!!

hahahaha...

moral:jangan la marahkan anak yang baru hendak mengenal dunia yang luas..:)

Kisah Suami, Isteri dan Cermin

Comments

Ini kisah pasal sepasang suami dan isteri orang asli yang tinggal di
dalam hutan. Rumah dorang ni dibina di atas pokok... 2 tingkat lagi
tu. Si suami kerja nya mencari makanan di hutan, sama ada dengan
pergi berburu ataupun memetik buah-buah hutan. Si isteri pula tinggal
mengemas dirumah.

Suatu hari, Si suami pergi mencari makanan dihutan. Sedang
mencari-cari. . tiba-tiba dia terjumpa cermin. Dia pon bawak balik
cermin tu dan disimpankan cermin tersebut di tingkat atas rumahnya
tanpa pengetahun isterinya.

Setiap hari sebelum pergi keluar mencari makanan, dia akan masuk ke
bilik dan melihat cerminnya. Sehinggalah satu hari, si isteri naik
pelik melihat telatah suaminya tu..

Maka disiasatlah bilik yang selalu dimasuki oleh suaminya..
bimbang-bimbang kalau suaminya menyimpan perempuan lain di bilik
tersebut tanpa pengetahuannya. .

Dan punyalah terkejut beruk.. dia masuk je bilik tu.. di ternampak
cermin suaminya. Oleh kerana si isteri ni taktau cermin tu apa.. so,
dia ingat orang dalam cermin tu memang perempuan simpanan suaminya.

Apa lagi.. habis berlari dan meraung menangisla dia cari mak nya..

Lepas berjumpa dengan maknya.. mak dia cakap nak lihat sendiri
perempuan yang kononnya disembunyikan oleh suaminya tu..

Lalu maknya pon masuk ke bilik tersebut.

Kemudian keluar dari bilik tersebut sambil ketawa terbahak-bahak. .

Isteri: Apsal mak ketawa?..
Mak: Apa teruk benor selere suami ko tu.. kalau ye pon nak kawin
lain.. carik la perempuan yang elok sikit.. Ini tak.. aku tengok
perempuan kat bilik tu.. dah la tua.. hodoh pulak tu..

Batman Wallpaper Collection II

Comments

klik untuk saiz wallpaper









Batman Wallpaper Collection I

Comments

Wallpaper Batman:The dark Knight
sangat cantik dan menarik.. dan sudah dibuktikan dengan menjadi salah satu wallpaper untuk pc aku..:)

klik gambar untuk saiz sebenar









Banner X-Change

aizuddin.com

.

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Edited by Unwanted