Thursday, January 29, 2009

20 Cara Untuk Jadikan Roomate Anda Gila


Ada sesiapa disini yang tidak suka roomate sendiri.? terutamanya yang tinggal di asrama atau di rumah sewa..?Ada 'berita baik'... Disini ada 20 cara yang 'mungkin' berkesan untuk membuatkan roomate anda gila..

crazy man


Kalau tidak berkesan pada roomate anda tetapi kesannya berbalik kepada anda, aku tidak jamin ye..:).

Jom kita baca cara-caranya..

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati" horee...kau dah balik". Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia "Sepatutnya kau dah blah dah skrg"

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 " Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata "Dah merebak... dah merebak!"

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi" sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata "Tak lama lagi...tak lama lagi..."

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, "Siot betul, kalah lagi"

8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat "Horee...!". bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap "Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda..." Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata "Eh, kau rupanya..."

10. Kata kat roommate "Ada pesanan penting untuk kau". Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap "Eh...aku dah ingat". Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.

12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampung. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.

14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.

15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.

17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.

18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata "Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la...Macam teknik rebonding...". Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2.
bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat.

---------------------------------
Ketika aku baca dan selepas aku baca cara di atas, aku yang tergelak besar. Kelakar pula aku rasa...ha3.. adakah kesan untuk roomate aku telah berbalik pada aku.? hahaha...
Bagus betul untuk ceriakan emosi aku.
Boleh baca tiap-tiap hari la ni...hahaha
---------------------------------


Suka entri ini.?

5 comments:

フリヤブラズ on June 14, 2009 at 4:46 PM said...

aku nak try tapi kang org kate aku senget plak.
anyway.
artikel ini bejaye buat aku gelak besar sambil berguling di atas lantai.ngeeee.

unwanted on June 20, 2009 at 5:49 PM said...

ha3.
aku yang baca semula ni pun gelak..
klu sapa yg buat tu mmg sempoi dan 'gila' la..ha3

HaWa on February 18, 2010 at 1:44 PM said...

Ada jek roommate gila cam tu.

15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

Aku kena benda nih. Semata2 sebab aku Sarawakian dan diorang sume kelantanese. Tu yang sanggup duduk kat kedai, kerja dari kul 9 pagi sampai 11 malam. Dah la diorang suka buat bising sampai kul 4 pagi, Tiap hari lak tu.

Apa? Aku ni pelik sangat ker?

fafarara ;) on December 16, 2010 at 11:15 PM said...

hahahha
gile
sengal
sume ade .

senak perut nie dr td gelak2 . :D

CoOkiE MoNSter on June 14, 2011 at 3:29 PM said...

hahaha..lawak2.

tak boleh blah part yang siap kapan bagai atas katil member. kena yang lemah jantung selamatttt...

tak sempat nak explain kat dia. hehe..

Post a Comment

Setiap komen anda amatlah dihargai.:)

Banner X-Change

aizuddin.com

.

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Edited by Unwanted