Tuesday, March 17, 2009

Antara Orang Melayu Sekarang


Sebenarnya dua tiga hari ini aku ada hendak menulis pasal orang melayu.
Tidak la banyak sangat ingin aku perkatakan, tetapi adalah isinya.

Sebelum aku menulis dengan panjang lebar lagi nanti,
kita tengok dahulu gambar ini..



Jika anda ada sebarang komen atau pendapat, kemukakan..


Suka entri ini.?

20 comments:

LiLacFlA on March 17, 2009 at 3:58 AM said...

qalbun maridh

setengah hati mengingati Allah manakala setengah lagi lalai.

dzaine on March 17, 2009 at 5:05 AM said...

ADUI APA NI.....BERTAUBATLAH....

ipohrockvtec on March 17, 2009 at 5:25 AM said...

senang citer... bg pangkat 'BODOH'!!!!

prison said...

org yg bodoh .tak ada akal ..bangga tak kenal tempat...baik bunuh saja..

unwanted on March 17, 2009 at 9:16 AM said...

itulah, x tahu aku nk kata apa lagi.
pakai salib.
dah la dalam umah ada nama Allah(sebelah kiri dalam gmbar)

apa nk jadi la..
dia bangga dengan kawan2 dia kot..

HuRuL_Aini on March 17, 2009 at 1:06 PM said...

aku ambil pendekatan bersangka baik...kita x kenal sapa ni...mungkin dia memang seorang christian yg dtg melepak kat umah kawan dia yg Muslim...atau roomate kepada seorang Muslim :)

Guess Who on March 17, 2009 at 1:22 PM said...

itu tandanya dia jahil atau mmg beniat nak murtad... wallahu'alam

HuRuL_Aini on March 17, 2009 at 1:30 PM said...

tambahan...
jika betulpun dia asalnya Islam...adalah lebih baik bagi kita untuk mendoakan dia kembali ke pangkal jalan...bukannya mengcaci dia...Islam itu indah, jangan dirosakkan keindahannya...dan kita cuma manusia biasa yang belum tentu terjamin akan mati dalam keadaan beriman, maka kita tak berhak menghukum dia laknat, celaka atau yang sewaktu dengannya...kalau x silap, dalam Islam sendiri...bila ada seorang Islam keluar dari Islam, kaedah pertama yang perlu kita lakukan padanya ialah memberi nasihat yang baik & berusaha bawa dia balik ke jalan yang benar...
wallahualam :)

manpiki said...

aku pun x tau nak cakap aper pasal mamat nie.lu pikirlah sendiri.cuma aku harap dalam hidup aku dan semua kekawan aku agarjangan terpesong macam mamat nie.teguhkan iman dan kuat pada agama kita.

pasal die biar tuhan jer yang tunjukkan jalan.malas aku nak marah marah.

Allahhuakbar..

unwanted on March 17, 2009 at 5:23 PM said...

betul tu, aku pun malas nk marah2.
klu kita marah pun bukan dia dgr pun.
lagipun kita taip je.:)

tp apa yang kita tulis dan ada juga yang kutuk sebenarnya kita ingin menunjukkan rasa kecewa dan marah kita kerana wujudnya orang seperti ini..

sHwEeT ByAtcH on March 19, 2009 at 12:14 AM said...

mencemar kesuciaan Islam itu sendiri..
sedarlah.. bangkitlahmu dr tidur lena yg durjana~~~!!!

nazri on March 19, 2009 at 10:56 AM said...

kalau dia sengaja pakai rantai tu, dia memang budak tolol dan dungu. Sampai tak tau hukum hakam agama. Tengok salib tu pun dah boleh buat orang jadi bengong. Jangan le buat benda-benda yg Allah tak suka.... Jgn ikut orang nasrani yg sentiasa nak menjahanamkan umat islam....

muhamad farhan on April 19, 2009 at 8:36 PM said...

melayu x smestinye islam...skrg ni rmai jer yg nama jer melayu@ISLAM tp gaya hidup kaFIR

unwanted on April 22, 2009 at 7:28 PM said...

setuju dgn farhan..
bukan sahaja ramai.
tp berlambak..

sharah86 said...

mcm sial. tak tau nak ckp ape dah dgn org mcm nih.

Anonymous said...

APA YANG DIA FIKIR.....

Anonymous said...

Bro, gambar rantai tu photoshop la~ not real. Cuba korang perati betul2.

Anonymous said...

Dia pi jalan-jalan umah kawan dia yang beragama islam...

maybe dia bukan islam

Anonymous said...

Knalah bersangka baik... kalau betul pun, itu antara dia dengan tuhan, kita pula knalah jaga diri kita supaya jangan jadi macam itu dan jangan dedahkan aib orang. Tidak semestinya dia macam itu masuk neraka dan kita macam ini masuk syurga.. Manalah tau tuhan buka pintu hati dia sebelum meninggal. Ingatlah dosa paling besar adalah berkaitan dengan mulut manusia dan bukan perlakuan mereka.. wallahualam

Anonymous said...

aku pon bersangka baik...tah2 rantai tu super impose kt leher die...

Post a Comment

Setiap komen anda amatlah dihargai.:)

Banner X-Change

aizuddin.com

.

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Edited by Unwanted