Monday, March 09, 2009

Latihan Komando Di Thailand


Selalu kita dengar anggota tentera kita didera bukan.?
Lepas itu masuk dalam mahkamah.
Lepas itu senyap.(mungkin sebab kuasa tentera kot)

Tetapi jarang kita dengar kes komando didera bukan.?
Malaysia pun rsanya tidak pernah ada kes komando yang dipapar di media masaa.
Kita pun tidak tahu bagaiman latihan komando di Malaysia ini.

Itu hal di Malaysia.
Apa kata kalau kita merantau ke utara sedikit.
Jom kita tengok latihan komando di Thailand pula.
Boleh tahan ganasnya..
Biasalah, komando ketahanan mereka kena tinggi..:)























Selepas anda melihat gambar-gambar ini,
ada rasa kasihan atau tidak.?

Kalau aku la, aku rasa biasa je.
sebab memang dorang kena tahan dan kebal sikit.
aku tengok gambar latihan komando di mana-mana serata dunia pun memang ganas-ganas.
tapi memang kena tabik la kat sesiapa sahaja bergelar komando ni..:)


Suka entri ini.?

10 comments:

chuk on March 9, 2009 at 9:39 PM said...

fuyoo dats real?
klo kt mlysia trok ta?

unwanted on March 10, 2009 at 12:32 AM said...

kat Malaysia tak tahu la.
tapi rasanya tidak jauh cam yg tunjuk tu kot.
komando mmg kena ganas skit.:)

klu sape2 yg da gmbar komando kat malaysia ni, gtau la aku, leh aku post kat sini..:)

x paham.. said...

uiii..lagi ganas.aku pun rasa same.kalau dah name komando tu kenelah latihan ganas sket.kalau nak yang ringan baik masuk kedet remaje sekolah.haha..

canang on July 10, 2009 at 9:12 AM said...

Apa yang anda lihat itulah yang komando kita lalui. Aku adalah salah seorang daripada ribuan komando yang pernah dilatih. Kepala pacak kebawah tu orang panggil komando rest. Cara komando berehat.

canang on July 10, 2009 at 9:24 AM said...

Siri pengambilan komando sebelum aku hanya 10 anggota sahaja yang lulus dalam latihan tersebut. Masa aku cuma tinggal 28 anggota yang lulus. Betapa sengsaranya menjadi seorang anggota komando. Tiada istilah dera dalam komando kerana apa yang dilalui adalah persiapan utk menghadapi peperangan.

canang on July 10, 2009 at 9:40 AM said...

Tu sebab aku tak suka betul isu komando dera tu sebab apa yang anda lihat tu adalah bahagian terakhir latihan sebelum introgation. Latihan tu dipanggil Escape and Evation. Gambar orang yang sepak terajang tu adalah bertindak sebagai musuh yang korek maklumat dari pasukan pelatih komando yang di tawan. Cari CD GI Jane ada sedikir persamaan dengan latihan komando

paichow87 on February 9, 2010 at 12:40 AM said...

aku sokong canang..

adler said...

idup beret hijau...

Anonymous said...

da pnah tgk da 2...
trk gak la..klo ak kompem nagis nk blek..huhu~
semoga korg berjaya...korg la wira2 kami..~

fndy said...

semangat mlayuuuuuuuuuuuu/..........

Post a Comment

Setiap komen anda amatlah dihargai.:)

Banner X-Change

aizuddin.com

.

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Edited by Unwanted