Tuesday, March 17, 2009

Senarai Individu Terkaya di Malaysia update Jan 2009.


Siapakah individu terkaya di Malaysia.?
Rasanya semua yang tahu beliau adalah Robert Kwok(walaupun ada juga ramai yang tidak tahu perniagaan apa yang di buat sekarang.:)

Kalau sebelum ini hanya ada seorang sahaja individu berbangsa Melayu dalam senarai tersebut, tahun ini seorang lagi telah menyertai mereka dalam senarai 10 individu terkaya di Malaysia.

Hendak tahu siapa dia dan yang lain².?
Jom kita semak senarai 10 orang terkaya di Malaysia




1.Tan Sri Robert Kuok (Raja gula-Kuok Brothers Sdn Bhd) - RM26.6 bilion

orang terkaya di Malaysia
2.T. Ananda Krishnan (Maxis) - RM20.1 bilion


orang terkaya di Malaysia
3.Tan Sri Teh Hong Piow (Public bank) -RM8.15 bilion


orang terkaya di Malaysia
4.Tan Sri Lee Shin Cheng (IOI Corporation) - RM7.4 bilion


orang terkaya di Malaysia
5.Tan Sri Quek Leng Chan (Hong Leong Group) -RM4.5 bilion


orang terkaya di Malaysia
6. Puan Sri Lee Kim Hua (Genting Group) - RM3.5 bilion


orang terkaya di Malaysia
7.Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary (MMC corporation Berhad) -RM3.2 bilion


orang terkaya di Malaysia @isuhangat
8.Tan Sri Vincent Tan (Berjaya Group) -RM1.8 bilion


orang terkaya di Malaysia @isuhangat
9.Tan Sri Tiong Hiew King (Kumpulan Rimbunan Hijau) RM1.6 bilion



10.Tan Sri Azman Hashim (Arab Malaysian Corp) RM1.4 bilion


----------
hendak kata bangga tu, ada la juga.
Tapi besar harapan aku untuk tengok lebih ramai orang melayu tersenarai dalam terkaya di Malaysia. Tidak kira la top 10, top 100 atau berapa pun..
Kenapa.?
Sebab aku berbangsa melayu..:)
---------


Suka entri ini.?

7 comments:

Guess Who on March 17, 2009 at 11:50 PM said...

salam... aku rasa list tu xcomplete, ramai lagi yang kaya kat malaysia ni yang xboleh disenaraikan... malah 10X lebih kaya dari Tan Sri Robert siapa?? haha

melon. on March 18, 2009 at 1:27 AM said...

aku rasa ianya bukan diukur mengikut berapa ramai orang melayu dalam senarai tu tapi berapa ramai melayu yang tolong orang melayu.

unwanted on March 18, 2009 at 2:50 AM said...

>>Guess who, itu ada senarai orang politik ke.?
kalau ada bagi tahu je..haha

>>melon,aku ada pelik sikit dengan perangai sesetengah orang melayu ni.
makin nk menjatuhkan melayu lain...

manpiki said...

uiiii..banyaknye duit.nak buat ape dieorang tu yer duit bebanyak.bagi lah aku sket nak tukar absorber kete aku yang dah kong tu.dah macam kuda dah kete aku skang nie.

aku turut tumpang bangga ngan dieorang.kalau dapatkan kekayaan dengan cara halal ok.jgn kona kanan kiri sudah.

jadikan ianya inspirasi untuk kite semua berjaya.huhu..

Anonymous said...

aku akan serta diorang x lama lagi...

Anonymous said...

tak kisah lah sape2 yang top 10 paling kaya, apa yang kena kisah diri kita sendiri kena la ada usaha dapat top 1 juta pun dah kira bagus.... x gitu????

Anonymous said...

dunia ni tiada nilai walau sebesar kepak nyamuk pn disisi allah s.w.t,jikalau dunia ni ada nilai wlau sbesar kepak nyamuk pn,nescaya allah s.w.t tidak akan memberi walau seteguk air pn kpd. org2 yg tidak beriman kpdnya

Post a Comment

Setiap komen anda amatlah dihargai.:)

Banner X-Change

aizuddin.com

.

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Edited by Unwanted