Saturday, July 25, 2009

Weblog Popular 1Malaysia


Weblog Popular 1Malaysia



Buat yang kali pertama tengok tajuk ini, mesti ada yang terkejut.
Apahal la pula dengan owner blog ni, demam ke apa bukan H1N1 ye. tetiba buat tajuk pelik semacam je.ha2.

Ok la, untuk menjernihkan keadaan yang dah nampak nak kelam kabut, post aku kali ini berkaitan dengan satu contest yang telah dianjurkan oleh http://denaihati.blogspot.com, contest yang dianjurkan oleh beliau adalah Weblog Popular 1Malaysia (sekarang dah jelas kan kenapa tajuk post ini macam ini.:)., Contest ini menjadi menarik kerana jumlah hadiah yang ditawarkan berjumlah RM5000..!!
Weblog Popular 1Malaysia

Malahan cara hendak menyertai pun teramatlah senang. yang penting ada blog je.. Ye, ada blog sahaja..
Hendak tahu apakah syarat dan hadiah yang ditawarkan serta kenapa contest ini diadakan.?

Ok, menurut penganjur, tujuan dia buat contest ini adalah untuk menambah ilmu menguruskan blog dengan lebih baik daripada weblog yang hebat yang mungkin belum terjumpa dalam jutaan weblog di Malaysia.(Itu kata dia lah.:)

Sebelum aku tunjukkan apakah syaratnya yang sungguh mudah, suka untuk aku tunjukkan hadiahnya.(Bagi korang semangat sikit, sebab ini hadiah paling tinggi pernah aku jumpa dalam dunia blog.:)
Anda perlu tengok betul² untuk pastikan kesahihan angkanya.:)
Weblog Popular 1Malaysia


Macam mana.? begitu menarik bukan.?
Untuk pengetahuan, hadiah² ini ditaja oleh webmaster yang sungguh kaya iaitu SAUDACARE dan juga ANISHA ONLINE MALL (kaya kan mereka.:)

Ok, Apa pula syarat²nya yang sungguh mudah itu.?

1. Hanya terbuka kepada Rakyat Malaysia dan Weblog Malaysia sahaja samada berbahasa Melayu atau English.
  • Ok, ini aku sudah lepas. Aku warganegara Malaysia dan blog bahasa melayu.:)

2. Buat satu posting di weblog ANDA dengan memilih satu blog yang paling ANDA sukai dan tuliskan apa bestnya weblog tersebut.
  • Buat masa sekarang, antara yang selalu aku suka dan selalu lawat adalah http://mazidulakmal.blogspot.com/, Apa yang best bagi aku dalam blog Mazidul adalah beliau membuat pendedahan berkaitan isu semasa.Dan dari blog beliau banyak yang aku tahu pasal karenah dan ragam rakyat Malaysia ni.:)

3. Dalam posting Anda wajib ada perkataan Weblog Popular 1Malaysia dan saya tahu contest Weblog Popular 1Malaysia dari blog....
  • dah da perkataan Weblog Popular 1Malaysia kat atas tu kan.:). dan saya tahu contest weblog Popular 1Malaysia dari blog http://kidzoasis.blogspot.com
    (Kalau yang baru tahu dari blog ini, jangan lupa linknya, unwanted86.blogspot.com..:)

4. Dalam posting Anda wajib ada nama-nama sponsor dan tolong update bila ada sponsor baru.
  • Aku dah letak nama sponsor yang kaya kat atas tu kan.:)

5. Dalam posting wajib ada backlink kepada Denaihati.

6. Tinggalkan komen dan link posting anda di posting contest Weblog Popular 1Malaysia di blog Yang Terbuku Di Hati.

7. Peserta wajib subscribe blog denaihati.blogspot.com melalui email dan diaktifkan.

8. Setiap peserta yang mencalonkan wajib letakkan banner Weblog Popular 1Malaysia dimana-mana yang boleh kelihatan di weblog anda.
  • korang akan perasan di sebelah kanan blog ini.:)

9. Contest ini bermula pada 1/7/2009 dan tamat jam 12.00 am pada 30/9/2009.
  • lama lagi ni..:)


10. Minimum pencalonan untuk Weblog Popular 1Malaysia adalah 100 pencalonan.

11. Minimum reference atau rujukan untuk hadiah 2,3 dan 4 adalah sekurang-kurangnya 50 peserta lain.

12. 1 blog hanya layak mencalonkan 1 Weblog Popular 1Malaysia sahaja.

13. Untuk hadiah ke 5 hanya weblog sahaja dikira, website forum dan website umum tidak dikira, seandainya bukan weblog maka peserta seterusnya akan dikira sebagai pemenang. Hanya 4 weblog teratas dikira sebagai pemenang.

14. Penganjur berhak mengubah atau update syarat-syarat mengikut kesesuaian pada bila-bila masa.

-------------------------

Ok, apabila anda sudah sampai disini maknanya sudah selesai..:)
Tunggu je lah bila tarikh pengumuman siapa yang menang nanti.
Dan sambil² tu ajak la kawan² join. Mana la tahu kawan join menang, leh share separuh-separuh..:)
Cam aku pun bukan mudah, kat luar sana ramai giler otai² yang power, tapi apa salahnya mencuba..Lagipun free je kan.:)

p/s:dapat kenal ramai orang gak.:)

Weblog Popular 1Malaysia



Suka entri ini.?

7 comments:

denaihati on July 25, 2009 at 11:10 AM said...

terima kasih join contest weblog popular 1Malaysia...jangan lupa calonnya ya

adenaufal on July 25, 2009 at 5:53 PM said...

aku org indonesia~
tak bleh ikut ke? :(

adenaufal on July 25, 2009 at 5:56 PM said...

baru pertama kali aku lihat sudah buat read more~
selamat ye! :D

denaihati on July 26, 2009 at 8:30 PM said...

pencalonan tu maknanya blogger perlu mencalonkan satu blog yang paling anda suka...contohnya mungkin anda suka blog abc.com maka calon kan dan bagilah sebab2 ..simple je..

░♥si lampu neon♥░ on August 13, 2009 at 6:15 PM said...

wowhooo senang ke nak menang?

unwanted on August 13, 2009 at 11:52 PM said...

secara jujurnya.
bukan mudah untuk menang.
kerana diluar sana terlalu ramai mereka² yang pakar dalam bab IT.
aku join aje.
tengok jauh mana aku dengan mereka
terutamanya untuk dapat 4 teratas tu.
aku dah kedudukan berapa puluh rasanya.hu3.
jauh gak la.:)

Kidz Oasis on September 5, 2009 at 7:43 PM said...

Thank you for joining Weblog Popular 1Malaysia. Nice to see my link here...thank you.. :)))

Post a Comment

Setiap komen anda amatlah dihargai.:)

Banner X-Change

aizuddin.com

.

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Edited by Unwanted