Monday, December 07, 2009

Celcom Broadband = Celcom Berukband.?


Celcom is Malaysia's No.1 mobile broadband provider, and with good reason: we offer you the widest coverage (over 71% of Malaysia's populated areas), and most affordable plans. We also give you the latest, sleekest modems and hardware - and continuously implement network upgrades and enhancements. It's no wonder that our subscriber base is aggressively growing; don't miss out on joining Malaysia's largest and absolute best Mobile Broadband community.



Inilah kata-kata apabila anda memasuki muka depan untuk web celcom broadband. Begitu baik tawaran yang dijanjikan apabila anda menggunakan celcom broadband. Tetapi, Benarkah begitu.?

Ikuti pengalaman seorang penuntut IPTA, unwanted(bukan nama sebenar) yang menggunakan celcom broadband di rumahnya semasa beliau sedang cuti akhir semester.
Kita ikuti pengalaman beliau seperti mana yang ditaip dalam blognya di unwanted86.blogspot.com

---------------------------------------------------

celcom berukband


Buat masa sekarang ketika cuti,aku melayari internet menggunakan celcom broadband kepunyaan abang aku. Aku tahu ramai juga pelayar internet di luar sana yang menggunakan celcom broadband, selain broadband lain seperti maxis broadband dan digi broadband. Aku tidak tahu la berapa ramai angkanya secara tepat di Malaysia ini, tetapi kalau tidak silap nilainya menjangkau ratusan ribu juga bagi penggunan Celcom Broadband. Ini yang aku dengar dalam berita tv3 beberapa hari lalu.

Untuk entri ini aku ingin menunjukkan kekecewaan terhadap perkhidmatan broadband yang disediakan oleh Celcom ini. Aku tidak tahu apa masalah sebenarnya Broadband celcom ini. Sejak akhir-akhir ini perkhidmatan yang disediakan sangatlah tidak memuaskan, dan lebih tepat lagi kalau dikatakan menyakitkan hati. Kalau boleh rasanya hendak bercakap sendiri dengan bos celcom dan bagitahu betapa bermasalahnya broadband celcom ini, tetapi siapalah aku.?

Kalau sebelum ini, aku pikir apabila tiba cuti, kalau ada internet maka itu adalah masa yang paling sesuai untuk aku melayari internet dan berkunjung ke mana-mana blog yang ada dalam blogosphere ini. Maklumlah waktu cuti, banyak masa yang terluang. Tetapi dengan keadaan broadband sekarang ini, melayari internet akan membuatkan aku semakin benci dengan celcom broadband ini. Sekarang aku sudah dapat agak, kalau aku melayari internet, maka terkeluarlah perkataan yang menyumpah celcom broadband ini. "bodoh punya internet", "bangang punya celcom broadband" antara yang selalu keluar. Bukan kata aku tidak boleh bersabar, tetapi masalah yang sama berulang setiap kali aku menggunakan broadband. Siapa yang tidak marah.?
celcom broadband speed

Hendak katakan speed broadband yang aku gunakan tidak laju, aku sudah gunakan pakej 3.6Mbps. Paling laju dah aku rasa untuk celocom broadband berbanding 384kbps. Signal.?penuh je. Tetapi kenapa bermasalah juga.?

Antara perkara yang menyakitkan hati aku apabila menggunakan celcom broadband adalah
  • Kelembapan untuk membuka apa-apa yang ada dalam dunia internet ini, tidak kira la blog, email, ataupun akhbar. Bukan lembab sedikit, tetapi tersangat lembab

  • Transfer rate untuk download yang sangat rendah. Bernasib baik sangat kalau aku dapat 40KB/sec. Biasa yang aku dapat lebih kurang 10KB/sec.

  • Connection yang selalu sangat putus. Kalau jarang-jarang aku tidak kisah sangat. Ini bila sudah sampai 'tidak betul', dalam 10minit boleh putus 2-3 kali. Kalau perkara macam ni jadi, aku save apa kerja(blogging) yang aku buat, lepas tu tutup terus laptop.


Apabila celcom broadband ini membawa masalah, maka masalah-masalah lain pun timbul apabila aku hendak melayari dunia maya. Berikut masalah susulan yang aku hadapi apabila celcom broadband ini bermasalah.
  • Kesukaran untuk berblogging seperti upload gambar, dan juga mencari maklumat berkaitan dengan entri.

  • Kesukaran untuk melawat rakan-rakan blogger, terutamanya kepada sesiapa yang memberi komen dan juga yang meninggalkan jejak di shoutbox. (Aku akan melawat korang kembali apabila keadaan ok nanti,mungkin selepas aku pergi ke hostel semula)

  • Kesukaran untuk upload apa-apa ( Kalau korang perasan, aku jarang upload movie, software dan video. Bukan kerana aku tiada bahan itu, ada bahan tetapi kerana internet yang mengecewakan sekarang)

  • Kesukaran untuk download software dan video yang aku suka. Biasanya aku bookmark dahulu, dan aku bercadang untuk download di hostel nanti.


Sampai bilakah masalah ini akan terus berlarutan.?
Aku tidak pasti bila masalah ini boleh selesai.
Mungkin pihak celcom sedar atau tidak sedar,
tetapi aku rasa sedar. Macam tidak logik pula kalau tidak sedar.
Bukan aku seorang yang menghadapi masalah ini.
Ramai lagi yang mempunyai masalah dengan celcom broadband ini.

Adakah perlu untuk bertukar kepada maxis broadband.?
Ops.. sabar dahulu..
Terpikir untuk bertukar kepada maxis broadband.?
Aku rasa baik korang explore dahulu internet, dan cari sedikit apa kata-kata pengguna maxis broadband.
ini kerana berdasarkan apa yang aku baca dari ruang maya ini, masalah yang dihadapi oleh pengguna maxis broadband adalah hampir sama dengan masalah yang dihadapi oleh pengguna celcom broadband. Bukan kata semua bermasalah, tetapi apa yang aku baca lebih banyak bermasalah dari yang tiada bermasalah. Digi broadband aku tidak tahu pula maklumatnya.

Apa kita boleh buat.?
Aku sebenarnya tidak pasti apa yang kita mampu lakukan. Seperti aku sekarang, apa yang aku boleh buat ialah melahirkan rasa tidak puas hati. Masalahnya utama yang aku nampak adalah kerana semua provider untuk internet ini adalah sama sahaja. Lainlah kalau maxis memang mempunyai broadband yang power. Ini tidak, maxis dan celcom, sama sahaja. Lagipun bukan semua orang dalam golongan berada yang sesuka hati hendak tukar. Semuanya berbayar, bukan free. So, bagi aku sebagai pengguna rasa agak tersepit juga la. Seperti singa mengaum piramid (eh, mana peribahasa aku rembat ni.:)

ok, peribahasa betul. : Indah Khabar Dari Rupa.

Mungkin sekarang anda biasa dengar celcom broadband.
Tetapi jangan terkejut pula jika nanti anda dengar " Celcom Berukband "
(Dan ini yang aku selalu dengar orang bagitahu.:)

celcom berukband


-----------------------------------------------------------------------

Korang juga pengguna broadband.?
Maxis.? Celcom.? Digi.?
Atau korang tidak menggunakan broandband.?

Adakah korang berpuas hati dengan perkhidmatan internet yang korang guna sekarang.?
Apa kata kalau kongsikan pandangan dan pendapat serta kutukan di ruangan komen.:)




Suka entri ini.?

48 comments:

Anonymous said...

mmg laa..celcom ni slow sesangat..nk dlod pun xleh.nk tgk kat you tube lg la hampeh...kekadang time hr minggu aku lepak je kat kedai mamak..blh gak on9.hilang gak tensen ngan berukband ni..hampeh betul laa....

acap2405(1169) on December 7, 2009 at 10:37 AM said...

bro gune laa diul-up..(hasutan)
diul up lambat tapi takde laa selambat kisah bro nih..
hohoho..
nih yang buat saye bersyukur walaupon ramai orang bangga ader broadband saye gune diul up tapi leh tahan laa jugak..
hohohoho

~@k1 is @utuMn!~ on December 7, 2009 at 11:40 AM said...

mmg dok!!
mmg berukvavikban!!
dem slow...
dl ok lme2 slow nk mpOs!!

padLoque on December 7, 2009 at 11:51 AM said...

kat kolej aku takyah ckp la...
mampos tros...
bukan celcom je, yg lain pon same...
tp yg peliknye...
kat umah aku laju nak mampos...
ganjil...

dzaine17 on December 7, 2009 at 12:04 PM said...

memang pun masa promosi hebat sangat buat pertama kali kasi onn tidak dapat aku bagitempuh sehingga seminggu tidak dak juga last2 aku bawa ke sekolah aku baru dapat...hempahlah sebulan je aku bayar atas alasan dekat rumah tidakdapat conncet..pastu bil datang sebulan mdemi sebulan siapa mau bayar wpun tiada dapat conncent di kediamaan aku. hempah tukang promosi tu...(aku cakap banar ni)

REE on December 7, 2009 at 1:45 PM said...

Kalau nak tahu, mmg ada cara utk reset Celcom BB apabila dah sampai 5GB limit. Aku pakai satu software utk reset balik full speed package 384kbps. Tiap2 hari aku paling kurang download 1.5GB.

pu3aan on December 7, 2009 at 2:38 PM said...

stuju sesangat bro..
kekadang sakit ati je gune..
nk gune tenet opis asik block sane sini..nyampah..!!!

unwanted on December 7, 2009 at 2:48 PM said...

acap2405(1169),
aku bukan tak nak guna dial up, tp rumah aku bila dah start buka sekolah/sem tiada orang kat umah.
so membazir juga la kalau aku guna dial-up coz x leh bawa kemana saje. klu boadband mudah dibawa.klu dail up takkan aku nk bawa wayar kemana2..:)


REE,
apa software tu.
kongsi2 la..
aku pun nak ni..:)

pu3aan,
betul tu. kat 'sana' asyik kena block je.
bila dah tak de yang block, intenet pula slow.
apalah nasib.:)

sI tEDI on December 7, 2009 at 6:28 PM said...

better hantar dia balik zoo.. :P

zy's on December 7, 2009 at 7:55 PM said...

kadang2 aku rase celcom aku tersampuk astro gak..time ujan je mule la buat perangai..tau2 je da ilang jejak..time raye tu ari je, dia laju semacam..mungkin nak mintak maaf kot..tapi pastu hampeh..tapi takpela..janji bole guna..(saje sedapkan ati)

LubAng jAmbaN on December 7, 2009 at 8:42 PM said...

syukur la sngt2 kau nyer internet power...
walopown da beberapa bulan tidak baya bil...
akhaz...
aku tidak mengguna kan broadband..
sbb aku lagie ske mengon9 kan diri di rumah sewa aku ini sahaja...
aku mengguna stramyx...
aku bukan nak belagak la kan..
tp unternet nyer memang laju..
sehinggakan nak tengok youtube pown x tidak perlu tunggu..
sungguh teruja bukan..
akhaz..
AKU SYG STREMYXXX.....

Rizamil on December 8, 2009 at 6:43 AM said...

aku pakai umobile
memg terbaik la setakat ni
murah je 68 ringgit je sebulan
tp yg masalahnya broadband kena beli sendiri
tp memg puas hati la
kalau xnak beli broadband pun blh pakai phone yg ada 3g punya
puas hati oooo
downloaed speed unlimited
speed line pun ok

'AQILAH on December 8, 2009 at 7:04 AM said...

aku guna celcom broadband...pckge yg aku gune lagi murah...aku tau, aku takkan dapat online petang dengan malam. ye la, orang lain sibuk gunakan line yg sama, jadi sesak la kan...kadang2 marah jugak...

so, sekrang kalau aku nak download ker nak bukak blog ker, ku akan bukak pagi-pagi..pukul 4? macam tuh...huhuhuh

buat mase ni, ku masih percaya celcom lagi, sebb line die stabil..ikut tempat..:)

unwanted on December 8, 2009 at 11:55 AM said...

zy's,
aku pun rasa celcom broadband ni tersampuk astro la..:)

LubAng jAmbaN,
aku rasa lepas ni ko boleh jadi duta utk streamyx ni.:)

member aku pun ada guna streamyx gak, kadang tu ok, kadang tu kurang gak. stakat ni ok lagi kot.

Rizamil,
umobile ok sebab ramai x guna lagi kot.
dan aku rasa ramai yang tidak perasan broadband umobile ni.:)
boleh tahan pakej 68 tu.:)

AQILAH,
ganas ah ko sampai tunggu kol 4pg.
aku kalau kat umah kol 12 dah tengah mimpi dah.:)

aku pun guna celcom lagi utk hp aku.
kadar yg aku guna pun bagus (UOX)
cuma masalah broadband ni.:)

chet_nov said...

huhuuh.. 'beruk' band..
mmg dh kna band pn celcom nih ngan den..
dok kt tgh bando pn sengal..
siput sedut pn laju tau...
now..
den gna p1max..
potensi takat ni ok lg..
time ujan pn cantek jek..
maal?
xde al..
jji ati ku senang...
=p

izz86 on December 8, 2009 at 1:31 PM said...

ha... tu la sape suruh potong?? kn dah lembab... hehehe... -ayat di pinjam dari iklan radio streamyx-

jika di ikut dari teori pengguna broabdan ni akn laju sekiranya tidak ramai yang menggunakn perkhidmatan ini. jika pengguna semakin ramai maknanya kelajuan capaian internet akan semakin berkurang tidak kira berapa speed anda langgan.

ini seumpama ada sebuah kek buatan sendiri @ di majlis2 seperti hari jadi dan perkahwinan. jika ada seorang yang memakan semua kek tersebut sudah pasti dia akn kenyang... tetapi jika rmai yang hendakkn sebiji kek tadi sudah pasti anda tidak akan kenyang bahkan anda terpaksa berkongsi kek tersebut kepada semua yang hendakkkn kek tersebut... itula perumpamaan yamg boleh aku berikan kepada perkhidmatan broadban nih...

tp jika anda penggunakan steramyx, kek tersebut sudah di bahagikan kepada bahagian2 tertentu seperti kek di kedai secret recipie... so semua akn mendapat kek dengan harga yang diaorg bayar...

izz86 on December 8, 2009 at 1:35 PM said...

untuk makluman semua, streamyx yang anda langgan boleh di buka di mana sahaja yang selagi mempunyai sambungan talian telifon. cuma anda hanya perlu connect modem streamyx terebut, log in guna id langganan anda dan terus access internet...
semudah A,B,C... hehehe...

blueCITY on December 8, 2009 at 3:04 PM said...

tq saharing info2 nih. akak pun ada hati nak guna berokband, heeeeeeeee. duk tanya2 gak member, mana satu yg okay. celcom? maxis? p1max? apantah lagi, ekkeek
pai sekarang akak tak beli2 g, tak dapat feedback yg bagus2 lagi dan teruja

so, mana satu yg best dik oi.

pakai satelit, lembab gak
pakai stremyx pun salu off off

habis camno?
ekkkkkkkk

Armyn on December 9, 2009 at 12:40 PM said...

Aku nie dah gune mcm2 brodbd...
celcom... p1...old maxis brbd... dan skarang maxis broadband yg baru(cam pendrive)...

Nie pendapat aku bg semue brbd yg ak dah gune...

Celcom- Sampai trtido tggu nak dwnlod
- Byr mhl tp tak dpt gune
- score 2BINTANG

p1 -covegare cukup tak elok
-nak byr cukup susah(byk kerenah)
-sebulan terus melanbung naik bil elektrik
-score 1BINTANG

maxis -Yang lame lg bgus dr yg bru(pendrive)...
-Yg bru lmbab sikit
-coverage ade kat kmpung wlupun lmbt sgat
-mahal dan byk coz trsmbunyi
-score 3BINTANG

Kesimpulannye smue pengeluar broadband kat Malaysia nie Indah Khabar dr Rupe...

::alwaniamalini:: on December 9, 2009 at 1:31 PM said...

aku gune maxis broadband..tp yg lama tu..bukan pendrive eheh..

erm..kekadang ok kekadang x
tengok pada tempat jugakla..kalo dah guna broadband ni mmg x lepasla dari mencarut aku rasa huhuhu

Anonymous said...

Ak rasa ko ptt g celcom center balik, coz ad seting which need to adjust balik. and coverage pn tgk tempat gak tak sume tempat celcom cover. mcm area bandar mmg laju la coz ak my download rate ok je leh cecah 250kb/s

unwanted on December 9, 2009 at 2:33 PM said...

chet_nov,
p1 maal sikit kan. rasanya aku tengok iklan hampir2 500(kalau aku salah betulkan), dah la aku ni student je..:)

izz86,
contoh kek ko tu memang bagus.
mudah dan senang utk faham.
tp, ini yang buat aku terliur balik kek kat secret recipe ni..:)

blueCITY,
mana satu yang elok, tidak dapat dipastikan.
sebab berdasarkan komen2 sblm ini, memang tidak dapat dipastikan mana satu lebih baik..
ada yang kata sebab provider, ada kata sebab coverage, dan ada juga sebab tempat.
den pun tak boleh bagitahu mana satu lebih elok.

Armyn,
bagus ko dah ada pengalaman guna suma ni..
tp memang boleh dikatakan broadband/internet di Malaysia memang teruk. Tidak kira la korang guna apa.

::alwaniamalini::,
haha. ko pun tak terlepas dari mencarut..
aku kalau time sabar sikit, dalam hati je.
kalau kurang sabar sikit, kuat la sikit.:)

Anonymous,
pergh.. best ko boleh cecah 250kb/s.
klu aku la dapat, bahagia hidup aku dengan internet ni...:)

p/s:ko ni pekerja celcom ke.?
tolong la adjust utk aku.:)

[S]itie [B]Um [B]Um on December 9, 2009 at 3:26 PM said...

sy pakai celcom broadband gak

Aidi-Safuan on December 9, 2009 at 4:36 PM said...

actually,semua broadband sama jer.guna la celcom ker,maxis ker,digi ke,umobile ker.semuanya depend kat kawasan jugak.ada certain tempat jer bole dapat line 3g yang clear.so,even guna pakej paling laju skali pon,kalo kawasan tuh tak diliputi line clear,susah gak.hihi

Anonymous said...

potong je bro. hangin je celcom ni. sembang je lebat.

FoxCrew.88 on December 10, 2009 at 12:51 AM said...

waa.. dulu aku pakai celcomnyer berukbengong gak, tapilepas stahun aku brenti terus sebab 3bulan yg mula2 tu je line dia laju.. pastu terus hampeh.. aku nk upload/dlod gambar kt mana2 pun teruk gile tunggu.. penah sekali aku nk bukak yahoo.com, aku gi mandi smayang apa suma, still x siap2 loading..
so sekarang aku dh pakai P1 Wimax, laju siot, portable la jugak cuma nk cari plug je time nk pakai, haha!! youtube xyah tunggu nk loading, n klu nkjimat, share ngn housemate aku wat jadi wifi, cutting 4org.. hidup aku terus bahagia sampai sekarang.. Ahaks!!!

oNi on December 10, 2009 at 8:53 AM said...

Aidi-Safuan
December 9, 2009 4:36 PM

hallo!! gua duk tgah k.l pun slow cam sial.

smua penipu la. iklan je lebih. takde mana mana kawasannya..

strymix gak pilihan yang lebih baik

oNi on December 10, 2009 at 8:55 AM said...

celcom berukbengong

maxis berukbengong

p1 berukbengong

(emosi) haha

abngG on December 10, 2009 at 9:13 PM said...

Seperti kisah aku dan kawan2 aku yg melanggan Celcom berukkabnd... Kami berempat melanggan perkhidmatan yang dikatakan bagus itu.. setelah menggunakannya.. segala maki hamun terkeluar dari mulut aku dan rakan2 .. yang tak pernah memaki pon dah pandai memaki hamun kerana perkhidmatan celcom yg terlalu menyakitkan hati...

Setelah berpuluh aduan dibuat oleh aku dan rakan2.. perkhidmatan nya ae byk perubahan iaitu SEMAKIN TERUK....

TERUK>>> TERUK>>> TERUK>>>

Sekrg aku dan rakan2 aku telah POTONG talian Celcom yang kami anggap sebagai Mengalahkan AHLONG.. duit nak tapi service mcm babeng...

young sheikh on December 11, 2009 at 10:56 PM said...

setuju sangat2 lebih kurang macam p1 wimax..

chet_nov said...

la ni p1max tgh wt promotion.. (aku pon promote gak nih).. heheheh
klu kte de bukti yg kte de langgan mna2 berukband 2, juz bwk je bil.. than leh daftar kt depa.. byr rm100.. monthly rm99 jek.. nk cun langgan yg wifi..
jgn gna menatang yg cam pendrive 2.. yg 2 depa sdri kta x ok..

Hafizah Haruno on December 16, 2009 at 2:16 AM said...

senang citer, broadband ni bknnya bagus sgt..
aku guna maxis bb...
sblm pendrive, aku guna yg lama, yg besar gabak tu...
pendrive ni cam hampeh jer...
kata 7.2 mbps...
384 kbps pon belum tentu bleh cecah..
hampeh...

Anonymous said...

"Sebenarnya Maxis & Digi pun dibawah "line" Celcom,kerana mainframe server adalah Celcom"

Software engineer

Anonymous said...

saya dulu pun guna celcom broadband yg katanya unlimited tu ..ambil pakage yg mahal sekali..modem beli sendiri..monthly rm98...
tu la memang asyik putus je...memang mcm s**l la...aku tel pihak celcom baru dia bg cek dan bagitau.."encik sudah guna 5 gig sebab tu celcom akan hadkan terus data recevier encik" jadi kecik..atau putus2"....
kesimpulannya aku ditipu oleh celcom dengan perkataan "unlimited" tanpa had...mcm s**l...
sekarang aku dah potong dan aku x bayar 2 bulan yg terakhir kerana dah x pakai...biar lah janji aku puas..
so pastikan data receiver bila nak melanggan boadband ni...

Anonymous said...

salam...
pasal broadband celcom ni...bg pendapat aku la..sbb aku pon ader guna gak..bg aku ok la kalo nak dibanding kan ngn broadband yg laen...connection ok jer...walaupon aku amik pakej rm68/sebulan...
celcom ader ltak kan bandwidth sebanyak 5gb sebulan...so..kalu connection korg tu slow gila baib xpon slalu putus2...itu tanda nya korg sudah melebihi had bandwidth yg disediakan..
kalu korg pakai broadband huawei...korg leh monitor penggunaan korg dari daily usage...monthly usage dan yearly usage..
dari situ leh la korg agak2 usage korg time tu..
celcom mmg la xckp ader bandwitdh...itu cara die nak melariskan product die...x macam digi..dorg ader bgtau had bandwitdh yg disediakan..
bg aku...berbaloi la dgn aper yg korang bayar..n jadilah manusia yg bersyukur...

Anonymous said...

yang aq tau celcom @ streamyx,same jerr.... suckkk!!!!!!!!!!!!bodoh giler.lambat nak mampus.
cam anjing

o0o('_')o0o

Anonymous said...

tengok jenis broadband gak la. vodafone okey, kalau panas x putus. kalau CSL hampeh.. panas je putus2.

Anonymous said...

celcom broadband nie da edge pn terok cm babee ja.. huh.. ada ka nk masok web page pn speed dapat dlm 1.2bps??????????? lau kbps 2 lain crita.. bongong sial!!! huh.. kita banned je brokband nie pkai internet lain plak..

Anonymous said...

x pe ke kalo x bayar? diorang tipon soh bayar kalo x kena saman? ye ke?

faris said...

guna u broadband je..mmg laju la..

Anonymous said...

BERUKBANDS

alfablue7 on June 8, 2010 at 1:37 AM said...

guna la digi!!
slow tapi ok la.
xdela slow amattt n slalu putus.
sy dh pnh pakai celcom tapi sheet yg amat.
penat je byr bil tiap bulan

saiful_azriee on August 14, 2010 at 4:47 PM said...

xpyh la nk terminate or paper......ader cra tuk reset bandwitch dier.......mcm aku,sblom nie mmg aku hangin ngn celcom BB nie...tp bla dah lme,aku try explore cra2 nk bg maintain jer speed dier...oh sebelum terlupa,aku lggan celcom BB pakej pelajar,klajuan 384kbps,byar 50 sbln...dulu aku pnh hadapi mslh cam korg..tp bla dah aku try gak cari cra nk solvekn bnda nie...akhirnya aku jumpa satu cara tuk reset blik BB kiter...tiap bln aku dpat FUll speed 384.4 kbps....so far aku puas ati,sbb aku dpt klajuan yg sma dgn apa yg aku lggan.....caranya mudah sja....juz reset jer,tak perlu la nk pki software mcm aper yg REE kata tu....:)

CELCOM_staff said...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Kepada semua pengguna CELCOM, saya amat berterima kasih kerana masih setia menggunakan produk celcom... Kepada mereka yg tinggal di lembah Klang, Selangor and N9.. boleh ajukan masalah anda secara detail and lokasi yg detail di sini.. saya akan cuba membantu menyelesaikan masalah anda. Terima Kasih

Anonymous said...

lancaulah!!!!! celcom memang fuck!

hahsnirzan said...

saye dok sremban,tp asl line still cam palat?pastu pkai x sberape,tau2 tgah bulan da smpai limit 5g,pastu mule la line btmbah palat dari biase,mmg luar biase la palat dye..

Anonymous said...

kite bakor je celcom nie..kite bakor...

celcom baruaband said...

x pa2...semua tunggu la nant aq jad ceo.....aq bagi line laju punya...haha3...berangan tahp...tapi aq x larat nak maki dah...memang babi daje anak haram lambot lagi dari sloth...barua sloth pown laju lagi...

Post a Comment

Setiap komen anda amatlah dihargai.:)

Banner X-Change

aizuddin.com

.

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Edited by Unwanted