Friday, September 17, 2010

Jersi: ada yang haram


Sekarang ini musim bola lagi. Tetapi bukan piala dunia kerana ianya sudah lepas. Sekarang musim UEFA Champions League pula. Tetapi untuk entri kali ni bukan aku hendak bercerita sangat pasal bola, coz aku pun jarang tengok bola di kedai mamak. Kalau aku tengok pun biasanya aku tengok gol je. Tengok dalam internet.:)

Satu lagi sebab aku bukan fanatik bola. Tengok juga, tapi layan je la. jadi berkebetulan dengan musim bola ni, aku tertengok la ada member aku post gambar kat wall dia, berkaitan pakaian baju yang mempunyai lambang salib dan imej syaitan. Mengikut Datuk Noh Gadut dan Tan Sri Harussani ianya adalah haram.

Sebelum ini pun aku ada dengar pasal ni, tapi tak jumpa pula keratan akhbar, so bila sudah ada ni, aku pun tak nak cakap banyak, tengok keratan di bawah.



Kalau tanya orang ramai memang la ada banyak pendapat.Jadi nilaikanlah sendiri. Sudah besar semua kan.:).

Erm..sampingan...
Setahu aku rokok pun haram.:)


Suka entri ini.?

6 comments:

sunglasses on September 17, 2010 at 2:26 AM said...

kebanyakan jersi yang ada adalah berkaitan dengan arak,salib dan berlambangkan syaitan...kenapa masih lagi membeli walaupun pasukan itu pasukan pilihan kita jika sudah jelas pengharamanya..harap masyarakat kita sedar

iQaChumel on September 17, 2010 at 10:03 AM said...

hoho..betu betul.org islam sekarang ni main pakai je.asal lawa minat, beli dan pakai.
x nak la tengok betul baju tu.zzz.
time world cup tu nmpk sgt ramainya org yg pakai jersi ni tanpa bersalah =___=
nasib i pmpn u.. :P x pakai jersi

Anip™ on September 17, 2010 at 3:27 PM said...

aku x isap rokok..hahha

Anonymous said...

Allah, lani tengah dok pakai baju lambang setan, tapi setan ni... tak keluaq kut dari baju.hehe

ajim on September 19, 2010 at 1:26 PM said...

yg ade name or logo bank ke any institutions yg tawarkn riba',judi,investmnt yg xtau background pom xleh woo..cam m'promote ke arah bnda haram..aku dgr pndpat la..hehe

unwanted on September 19, 2010 at 4:23 PM said...

iQaChumel ,
perempuan ramai tak pakai jersi, tp byk yg pakai baju mendedahkan aurat.:)

Anip™,
aku pun.:)

Anonymous,
keluar dalam mimpi nnt kot.ha3

ajim,
tak pernah dengar pula pasal tu.:)

Post a Comment

Setiap komen anda amatlah dihargai.:)

Banner X-Change

aizuddin.com

.

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com Edited by Unwanted